Tuesday, March 20, 2012

تایپ تا بی‌نهایت Nokia E5

سری E نوکیا یکی از محبوب‌ترین رده‌های تولیدی این شرکت فنلاندی است. البته ظاهر متفاوت و دکمه‌های فراوان در کنار ظاهر عجیب و غریب صفحه‌نمایش ممکن است هر کسی به سمت این رده جذب نشود. اما اگر اتصال به شبکه برایتان مهم است و دوست دارید، یک گوشی با امکانات تجاری بالا داشته باشید، بی‌تردید سری E پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما خواهد بود. 

E5 یکی از آخرین تلفن‌های همراه این شرکت است که با برخورداری از صفحه‌کلید QWERTY عمل تایپ را برای کاربر بسیار سهل و سریع می‌سازد. این گوشی تولیدی نوکیا که به یک صفحه‌نمایش مربع شکل 2/36 اینچی مجهز است، از پردازنده ششصد مگاهرتزی در کنار سیستم‌عامل سیمبیان سری 60 بهره می‌برد. امکانات کامل ارتباطی مانند HSDPA، HSUPA، EDGE، GPRS و Wi-Fi به همراه GPS آن را به گزینه‌ای ایده‌ال برای اتصال به اینترنت تبدیل کرده‌است. به کمک صفحه‌نمایش عریض و صفحه‌کلید QWERTY این گوشی می‌توانید سرعت تایپ و اتصال خود را تا بی‌نهایت افزایش دهید!

تصویر 1
تصویر 1

1. دکمه یکپارچه صدا تنها کلیدی است که در کناره‌های گوشی وجود دارد. برای استفاده از دکمه به کمی صرف انرژی نیاز دارید. به همین دلیل، کار کردن با آن چندان لذت‌بخش نیست!


2. جک استاندارد 3/5 میلی‌متری بین محل اتصال به کامپیوتر (Micro USB) و ورودی 2/5 میلی‌متری شارژ قرار دارد.

3. صفحه‌نمایش به‌رغم کیفیت مناسب زیر نور آفتاب، به دلیل داشتن دقت تصویر 240×320 پیکسل چندان مناسب نیست و در خواندن متون ریز کاربر را دچار مشکل می‌سازد.
4. صفحه‌کلید کامل با آن‌که دارای دکمه‌های کوچکی است اما برجستگی خاص کلیدها سبب می‌شود تا عمل تایپ به خوبی انجام شود.
5. تنها بلندگوی موجود گوشی دارای عملکرد مناسبی است اگرچه از شنیدن صدای استریو محروم هستید.
6. دوربین به‌رغم کیفیت پنج مگاپیکسلی، فاقد فوکوس خودکار است و کیفیت فیلم‌برداری در دقت VGA به پانزده فریم بر ثانیه محدود شده‌است.
تصویر 2: در هوای نیمه‌روشن، عکس‌ها دچار نویز شده و تصاویر کدر به نظر می‌رسند.

تصویر 2
تصویر 2


تصویر 3: در هوای روشن در پایین‌ترین میزان ایزو که برابر 100 است، اجسام در حال حرکت به خوبی گرفته می‌شوند. البته مقدار سفیدی کمی بالا است.

تصویر 3
تصویر 3


تصویر 4: در تاریکی با میزان حساسیت 800 تا فاصله یک متری می‌توان به کمک فلاش عکس‌گرفت اما در این حالت مقدار نویز تصویر زیاد خواهد بود.

تصویر 4
تصویر 4


7. درب باتری تنها قسمت بدنه است که از فلز ساخته شده‌است. باتری 1200 میلی‌آمپری تا بیش از ششصد ساعت حالت آماده به کار را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همچنین دوازده ساعت مکالمه در شبکه 2G و بیش از پنج ساعت در شبکه 3G از دیگر هنرنمایی‌های این باتری است!

تصویر 5
تصویر 5


No comments:

Post a Comment