Thursday, March 15, 2012

گالکسی نوت: ترفندهایی برای استفاده بهتر


با‌ عرضه Galaxy Note، سامسونگ گامی دیگر در جهت نزدیک‌تر کردن اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها برداشت. این محصول، دارای قابلیت‌هایی برای دسترسی سریع به امکانات پیشرفته­اش است. S-Pen (قلم مخصوص گالکسی نوت) چیزی بیشتر از یک قلم معمولی است و کارایی آن تنها در نوشتن متن و انتخاب گزینه‌های منوها نیست. در‌واقع، سامسونگ در تلاش بوده تا دستگاهی بسازد که هم با استفاده مستقیم از صفحه و هم به کمک S-Pen، بتوان بخوبی از امکانات آن بهره برد.
در ادامه به چند ترفند برای استفاده بهتر از گالکسی نوت اشاره می‌کنیم. کاربران می‌توانند به کمک موارد زیر، تجربه لذت‌بخش‌تری از این محصول داشته باشند. بعضی از این ترفندها در دیگر اعضای خانواده گالکسی هم وجود دارند و برخی دیگر منحصرا مربوط به Galaxy Note هستند.

ترفند ۱ – دسترسی آسان به منو
از S-Pen می‌توان برای دسترسی آسان به منو و بازگشت به بخش و مرحله پیشین استفاده کرد. اگر کلید روی S-Pen را بفشارید و همزمان با آن به سمت چپ صفحه جاروب کنید، به منوی قبلی باز می‌گردید (عملکردی مشابه کلید Back). نگه داشتن این کلید و حرکت قلم به سمت بالای صفحه، منو را نمایان می‌سازد.

ترفند ۲ – میانبری به جستجوی گوگل
این ترفندی است که در دیگر دستگاه‌های سری گالکسی هم وجود دارد: تنها کافیست کلید منو را بفشارید و نگه دارید تا مستقیماً به صفحه جستجوی گوگل بروید.

ترفند ۳ – سه راه برای عکس گرفتن از صفحه
عکس گرفتن از صفحه (ScreenShot) در گالکسی نوت کار آسانی است. سه راه برای انجام این کار وجود دارد:
۱. فشردن هزمان کلیدهای «منو» و «روشن/خاموش».
۲. نگه داشتن کلید
S-Pen و قرار دادن قلم بر روی صفحه، به طور همزمان.
۳. و اما راه جالب‌تر: قرار دادن کف دست (یا کنار دست) بر روی صفحه و حرکت دادن آن از یک طرف به طرف دیگر.

No comments:

Post a Comment