Wednesday, October 24, 2012

قابلیت‌های قلم S Pen در گالکسی نوت ۲


Galaxy Note 2 31
دسترسی به بخش‌های مختلف با Quick Commands
یکی از قابلیت‌های قلم S Pen که ممکن است مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، «فرمان‌های فوری» یا Quick Commands است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که با این قلم، به‌سرعت یکی از نرم‌افزارهای گوشی را اجرا کنید یا به بخشی از آن دسترسی پیدا کنید. تنها کافیست کلید روی قلم را بفشارید و نگه‌دارید و همزمان با آن، صفحه را به سمت بالا جاروب کنید تا پنجره Quick Commands نمایان شود. اکنون می‌توانید با رسم حرف یا علامتی که قبلاً آن را تعریف کرده‌اید، نرم‌افزار موردنظرتان را اجرا کنید.
استفاده از OCR به‌جای صفحه‌کلید
گالکسی نوت ۲ دارای قابلیت «تشخیص اپتیکال حروف» یا OCR است که به شکلی عالی کار می‌کند. این قابلیت در صفحه‌کلید مجازی گوشی جای گرفته است. برای استفاده از این قابلیت باید قلم S Pen را بیرون بکشید تا صفحه‌کلید به شکل یک مستطیل کوچک دربیاید. اکنون در این فضا می‌توانید متن موردنظرتان را بنویسید و از آن در ایمیل و پیام‌های متنی یا برای جستجو در وب استفاده کنید.
هشداری برای قلم!
قلم S Pen قطعاً وسیله جالبی است، ولی مشکل اینجاست که مانند دیگر قلم‌های موبایل، امکان گم‌شدن و جا ماندن آن بسیار زیاد است. در همین راستا، سامسونگ قابلیتی به نام S Pen keeper را معرفی کرده است تا قلم S Pen در منزلتان جا نماند. این قابلیت با استفاده از حسگر شتاب‌سنج و دیجیتایزر گالکسی نوت ۲ کار می‌کند. کاری که S Pen keeper انجام می‌دهد این است که اگر قلم را در جای مخصوص‌اش در زیر دستگاه قرار نداده باشید و بخواهید از آن دور شوید، پس از آنکه فاصله شما به اندازه مشخصی رسید این موضوع را با بوق هشداری به شما اطلاع می‌دهد.
کودکان‌تان را با S Note سرگرم کنید
قلم گالکسی نوت ۲ کارایی بالایی را در کارهای خلاقانه، تجاری و … از خود نشان می‌دهد؛ ولی این قلم می‌تواند کودکان شما را هم سرگرم کند. S Note دارای قابلیتی به نام Idea Sketch است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که با نوشتن نام یک شیء، تصویر آن را در طرح خود استفاده کند (این تصاویر می‌توانند از کلیپ‌آرت یا … به طرح اضافه شوند).
دیدن پیش‌نمایش با Air View
یکی از دلایلی که باعث شده S Pen در گالکسی نوت ۲ به چیزی بیش از یک قلم معمولی تبدیل شود این است که در برخی موارد، بدون تماس قلم با صفحه‌نمایش هم می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از این موارد،‌ استفاده از قابلیت Air View است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که با نگه‌داشتن قلم بر روی آیتم‌های مختلف (بدون تماس با صفحه)، اطلاعاتی را در قالب یک Pop-up مشاهده کند. مثلاً شما می‌توانید چند خط آغازین ایمیل‌ها را ببینید، پیش‌نمایشی از تصاویر را مشاهده کنید یا اینکه از نزدیک، نگاهی به رویدادهای تقویم بیندازید. واقعاً قابلیت جالبی است!
هر جا که می‌خواهید، بنویسید
با قلم گالکسی نوت ۲ می‌توان بر روی هر چیزی در صفحه‌نمایش یادداشت نوشت. تنها کافیست کلید روی قلم را نگه‌دارید و نوک قلم را بر روی صفحه‌نمایش فشار دهید و آنقدر نگه‌دارید تا کناره‌های صفحه برای لحظه‌ای چشمک بزند. در اینجا دستگاه عکسی از محتویات صفحه می‌گیرد و شما می‌توانید یادداشت‌هایتان را بر روی آن بنویسید.
استفاده از حساسیت فشار در قلم S Pen
اکنون که سری Note به خوبی جای خود را در بازار پیدا کرده، نرم‌افزارهای بسیار خوبی را می‌توان برای استفاده از قلم حساس به فشار آن پیدا کرد. دو عدد از بهترین نمونه‌های این نرم‌افزارها عبارتند از: Sketchbook Pro و Infinite Painter.
عکس‌گرفتن از بخش‌هایی از صفحه
این هم یکی از ابزارهای جالبی است که می‌توانید به رخ دوستان «غیر استایلوسی» (!) خود بکشید: کلید S Pen را نگه‌دارید و در همان حال، شکلی بر روی صفحه بکشید. اکنون آن بخش از محتویات صفحه که درون شکل قرار گرفته، در قالب عکسی جداگانه ذخیره خواهد شد.
به Samsung Apps مراجعه کنید
اگر به دنبال نرم‌افزارهایی رسمی و تأیید شده برای S Pen می‌گردید، باید به فروشگاه Samsung Apps مراجعه کنید. این کار را می‌توانید مستقیماً از خود گالکسی نوت ۲ انجام دهید. همچنین یک بخش ویژه نرم‌افزارهای S Pen در این فروشگاه وجود دارد. در حال حاضر، شما می‌توانید از فروشگاه Google Play هم استفاده کنید، چرا که هنوز تعداد نرم‌افزارهای ویژه گالکسی نوت ۲ در Samsung Apps خیلی زیاد نیست.
چپ‌دست‌ها از این طرف
گالکسی نوت به‌طور پیش‌فرض برای کاربران راست‌دست طراحی شده، ولی چپ‌دست‌ها هم می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات S Pen در منوی Settings و انتخاب دست پیش‌فرض، از قلم آن راحت‌تر استفاده کنند. این کار، حسگر دیجیتایزر را طوری تنظیم می‌کند تا با شیوه‌ای که چپ‌دست‌ها قلم را در دست می‌گیرند همخوانی داشته باشد.
منابع: منبع۱، منبع۲

No comments:

Post a Comment