Saturday, October 20, 2012

گالکسی اس ۳:پنهان‌کردن پوشه‌ها و فایل‌ها


در گالکسی اس ۳ میتوان بهسادگی، پوشهها را به حالت مخفی درآورد. برای این کار نخست باید My Files را در دستگاه موبایلتان اجرا کنید. آیکن این نرمافزار (که با یک شکل یک پوشه، مشخص شده) را میتوانید در صفحه Apps پیدا کنید.
در داخل My Files لیست پوشههای موجود در حافظه گوشی را خواهید دید. کلید Menu گوشیتان را بفشارید. در منوی باز شده، گزینه Create Folder را انتخاب کنید تا پوشهای جدید ساخته شود. اکنون میتوانید نامی برای پوشه جدید برگزینید. برای آنکه این پوشه به حالت مخفی دربیاید، باید نام آن را با یک «نقطه» (.) آغاز کنید، مثلاً میتوانید اسمی مانند «hiddenرا برای آن انتخاب کنید. با این کار، پوشه جدید در لیست نمایش پیشفرض موبایل دیده نخواهد شد.
اما خودتان چگونه میتوانید این پوشه را پیدا کنید؟ برای این کار باید در My Files کلید Menu را بفشارید و پس از پایینرفتن در لیست، گزینه Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، گزینه اولی یعنی Show Hidden Files را تیک بزنید. کلید بازگشت (Back) گوشی را بفشارید. اکنون میتوانید تمام پوشههای مخفی را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که پوشههای مخفی (این پوشه‌ها با نقطه آغاز میشوند) که اکنون بهنمایش درمیآیند، علاوه بر پوشه شما، شامل پوشههای سیستمی هم میشوند که نباید آنها را تغییر دهید.
برای پنهانکردن فایلها کافیست فایلهای موردنظرتان را به داخل این پوشه مخفی انتقال دهید تا آنها هم به حالت پنهان دربیایند. یادتان باشد که بعد از این کار، تیک گزینهای که در بالا گفته شد را بردارید.
منابع: ۱ ، ۲ و۳

No comments:

Post a Comment