Wednesday, October 24, 2012

نگاه نزدیک: فبلت گلکسی نوت ۲ سامسونگ

Galaxy Note II
امشب در کنفرانس معرفی گلکسی نوت ۲ در ایران، زومیت نیز شانس کار کردن با این تلفن/تبلت ۵ اینچی را پیدا کرد. این فبلت به دنبال موفقیت نسل اول که در طول یک سال بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید و همچنین استقبال کم نظیر از گلکسی اس ۳ که سامسونگ تا به حال بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانده، طراحی و تولید شده است. اگر برای شما هم جالب است تا در مورد گلکسی نوت ۲ سامسونگ بیشتر بدانید در ادامه مطلب بانگاه نزدیک زومیت همراه باشید.
پیش از اینکه نگاه نزدیک به محصول را شروع کنیم لازم است بدانید که سامسونگ ایران گلکسی نوت ۲ را درست زمانی وارد کشور می‌کند که هنوز این تلفن بصورت رسمی در بسیاری از کشورهای دنیا عرضه نشده است و این موضوع نشان از توجه ویژه این شرکت کره‌ای به کاربران ایرانی و بازار کشورمان دارد.
گلکسی نوت مجهز به سخت‌افزار گران قیمت و توانایی است و نسبت به نسل قبلی از هر جهت بروز شده است. صفحه نمایش آن بزرگتر و به سایز ۵.۵ اینچ رسیده، پردازنده آن سریعتر و به Exynos چهار هسته‌ای تبدیل شده و سیستم‌عامل آن نیز به جدیدترین نسخه اندروید، یعنی آبنبات پاستیلی گوگل بروز شده است.
از نظر ظاهری گلکسی نوت ۲ شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس ۳ سامسونگ دارد که پیش‌تر بررسی تخصصی کامل آن را در زومیت مشاهده کردید. هرچند سخت‌افزار درون نوت ۲ از هر نظر توانا است اما جنس بدنه آن همانند گلکسی اس ۳ از پلاستیک ساخته شده و شاید حس یک کالای لوکس را به انسان منتقل نکند.
طراحی منحنی شده بدنه و همینطور ارگونومی بسیار خوب نوت ۲ که از گلکسی اس ۳ به ارث گرفته شده است، باعث گردیده تا این ابر تلفن هوشمند به خوبی در دست جای گیرد. از طرفی به لطف باریک‌تر شدن حاشیه دور نمایشگر، ابعاد نوت ۲ (نمایشگر ۵.۵ اینچ) تفاوت چندانی با نوت ۱  (نمایشگر ۵.۳ اینچ) نمی‌کند.
در حالت عادی و زمانی که با یک دست با این تلفن کار می‌کنید، استفاده از قسمت‌های مختلف رابط کاربری و برنامه‌های مختلف مانند ماشین‌حساب، کی‌برد روی صفحه و شماره‌گیر تلفن مشکل است و نمی‌توان با یک دست قسمت‌های مختلف صفحه را لمس کرد. اما سامسونگ تجربیات بدست آمده از نوت ‍۱ را در نسل دوم نوت بکار گرفته است و تمام نرم‌افزارهای داخلی سامسونگ دارای قابلیتی هستند که با فعال کردن آن از طریق منو مربوطه، تغییراتی در چیدمان و ابعاد المان‌ برنامه‌ها ایجاد می‌شود که با یک دست نیز به توان با تلفن کار کرد. اما این موضوع در تمام نرم‌افزارها وجود ندارد و در بعضی شرایط کار کردن با گوشی با استفاده از یک دست، واقعا مشکل است.
اگر بخواهیم نوت ۲ را به نسخه اول مقایسه کنیم، این ابر تلفن هوشمند کمی باریک‌تر، سنگین‌تر و منحنی‌ شکل‌تر شده و باتری آن نیز به ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقاء یافته است.
همانطور که پیش‌تر بررسی کردیم، صفحه نمایش ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل این فبلت از نوع AMOLED بوده و چیدمان ساب‌پیکسل‌های آن RGB است. در مدت زمان کمی که با این تلفن کار کردیم، کیفیت تصویر و مخصوصا کنتراست آن را بسیار خوب دیدیم. اما دقت رنگ‌ها در این نمایشگر AMOLED نیز خیلی بالا نیست و رنگ‌ها بصورت اشباع‌شده نمایش داده می‌شوند.

نوت ۲ باهوش‌تر از نوت ۱ عمل می‌کند و زمانی که قلم دیجیتال را از جایش بیرون می‌کشید با یک صدای هشدار شما را مطلع نموده و بصورت خودکار صفحه اصلی مربوط به S-Pen نمایش داده می‌شود. قلم دیجیتال به شکل بسیار خوبی در کنار تلفن جای می‌گیرد و نرم‌افزار S Note نیز به خوبی کار می‌کند.
با قلم دیجیتال علاوه بر طراحی و نت برداری می‌توان در رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ نیز بهره برد. استفاده از این قلم واقعا لذت بخش است و تا از استفاده نکنید لذت کار کردن با آن را متوجه نخواهید شد.
از نظر نرم‌افزاری گلکسی نوت ۲ امکانات اندروید ۴.۱ را با رابط کاربری تاچ‌ویز ترکیب است. در این تلفن علاوه بر نرم‌افزارهای اختصاصی مربوط به قلم S-Pen نرم‌افزارهایی که در گلکسی اس ۳ نیز پیش‌تر معرفی کردیم وجود دارد. جالب اینجاست که این تلفن علاوه بر S Voice دارای دستیار صوتی Google Voice نیز می‌باشد اما سامسونگ آن را مخفی کرده و در نگاه اول نمی‌توانید دستیار صوتی گوگل را در لیست اپلیکیشن‌ها بیابید. اما اگر دکمه Home را برای چند لحظه نگه دارید به آن دسترسی خواهید داشت. S Voice نیز از طریق همان دو بار فشار دادن دکمه Home در دسترس خواهد بود.
این تمام اطلاعاتی بود که ما در زمان کوتاه کار کردن با گلکسی نوت ۲ بدست آوردیم اما به زودی بررسی تخصصی و کامل این فبلت جذاب را در زومیت خواهید خواهند.

منبع: zoomit

No comments:

Post a Comment