Wednesday, October 24, 2012

بررسی نارنجی: گلکسی نوت 2، بچه غول دوست داشتنی سامسونگ


سال گذشته، زمانی که سامسونگ برای اولین بار گلکسی نوت را معرفی کرد، بسیاری از کارشناسان این تلفن غول آسا را دستگاهی بی مصرف دانسته و شکست حتمی آن در بازار را پیش‌بینی کردند. اما این تلفن با صفحه نمایش 5 اینچی خود توانست قلب های بسیاری را تسخیر کند. موفقیت نوت تا جایی ادامه یافت که شاخه ای جدید در بین تلفن های هوشمند بوجود آمد و کم کم سایر شرکت ها نیز به فکر تولید تلفن/تبلت یا همان فبلت اختصاصی خود افتادند.
پس از فروش بالای گلکسی نوت، که شاید حتی بالاتر از انتظار خود سامسونگ نیز بود، ساخت نسل دوم این محصول در دستور کار این کمپانی کره ای قرار گرفت. اکنون گلکسی نوت 2 اینجاست و آماده است تا جانی تازه را به بازار فبلت ها بدمد. در نسخه جدید همه چیز قدرتمند تر شده و حتی قطر صفحه نمایش نیز بزرگتر از نسل قبلی است.

اگر مایل هستید تا در مورد این بچه غول دوست داشتنی سامسونگ بیشتر بدانید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا زیر ذره بین نارنجی، نگاهی دقیق‌تر به این محصول داشته باشیم.

بدنه و طراحی  

اولین بار که گلکسی نوت 2 را ببینید، سریعا متوجه شباهت بسیار زیاد آن به گلکسی اس 3 می‌شوید. به نظر می‌رسد که سامسونگ سیاستی را در پیش گرفته که در آن، طراحی یکپارچه ای بر محصولات هر سال شرکت حاکم است؛ اگر بررسی تبلت  ATIV را در نارنجی خوانده باشید، می‌دانید که آن محصول نیز در راستای این سیاست، از فلسفه طراحی گلکسی اس 3 پیروی کرده. در مجموع به نظر می‌رسد که سیاست مذکور، در شناخته شدن دستگاه های مختلف با برند سامسونگ، تاثیر گذار باشد.

گلکسی نوت 2 در مقایسه با نسخه اول این دستگاه، کمی باریکتر و کشیده تر شده است. عضو جدید خانواده نوت، ابعادی برابر با 9.4×80.5×151.1 میلی‌متر دارد و به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز است.  در جلوی این دستگاه، در کنار لوگوی سامسونگ که در بالای تلفن جای گرفته است، حسگرهای نزدیکی و روشنایی به همراه دوربین جلو قرار دارد، در سمت دیگر لوگو یک LED کوچک قرار گرفته است، که تکنولوژی آن از گلکسی نکسوس به این مدل ارث رسیده است. این چراغ آبی رنگ شما را از پیامک‌ها، ایمیل ها و تماس های از دست رفته، با چشمک زدن آگاه می‌کند، وقتی که شارژ تلفن رو به اتمام باشد نیز، چراغ به رنگ قرمز درآمده و کمبود باتری را به کاربر اعلام می‌کند.
IMG_13011.jpg
اما در پایین تلفن دگمه فیزیکی Home قرار دارد که در دو سمت آن دگمه های لمسی بازگشت و تنظیمات تعبیه شده است. در اطراف این تلفن، سادگی به خوبی رعایت شده است، به نحوی که در سمت چپ، دگمه کنترل صدا قرار دارد و در سمت راست نیز دگمه روشن/خاموش جا خوش کرده. شاید برخی از کاربران وجود دگمه فیزیکی برای دوربین را در دستگاه خود ترجیح دهند که در گلکسی نوت 2 جای خالی آن را حس خواهند کرد.
IMG_1283.JPG
IMG_1282.JPG
قسمت فوقانی دستگاه جایگاه جک 3.5 میلیمتری و حفره میکروفون است و قسمت تحتانی نیز علاوه بر یک حفره میکروفون دیگر، قلم S pen را نیز در خود جای داده است. در پشت تلفن نیز دوربین و فلش در بالا و اسپیکر ها نیز در پایین قرار گرفته اند. در صورتی که درب پشتی تلفن را نیز باز کنیم، با باتری بزرگ این دستگاه مواجه می‌شویم. جهت وارد کردن میکرو سیم خود حتما باید باتری را از جای خود درآورید، آما در مورد حافظه جانبی MicroSD این مشکل را نخواهید داشت.
IMG_1284.JPG
IMG_1297.JPG
همانطور که اشاره کردیم، گلکسی نوت 2 دقیقا همان طراحی گلکسی اس3 را دنبال کرده است و این بدان معناست که اینبار نیز شاهد همان بدنه پلاستیکی معروف هستیم (البته شما در بازی با کلمات و استفاده از عباراتی مانند پلی کربنات، مختار هستید). استفاده از این نوع متریال برای محصولی مانند نوت 2 با چنین ابعاد بزرگی بسیار منطقی تر به نظر می‌رسد، چرا که در غیر این صورت شاهد وزن بسیار بالایی برای این دستگاه بودیم.
IMG_1298.JPG
اگر بخواهیم در مورد تجربه چند روزه استفاده خود از گلکسی نوت 2 بگوییم، در ابتدا باید به چشم هایی اشاره کنیم که به تلفن غول آسای شما خیره می‌شوند. بزرگی نوت، مکالمه‌های تلفنی طولانی را بسیار سخت می‌کند و دست شما از نگه داشتن آن حسابی خسته خواهد شد. هنگام صحبت کردن باید دقت زیادی به خرج دهید تا اسپیکر تلفن دقیقا در برابر گوش شما قرار گیرد، در غیر این صورت در شنیدن صدای طرف مقابل خود مشکل خواهید داشت. اما به رغم ابعاد بزرگ این محصول، وزن 183 گرمی آن کاملا مناسب است و شما را اذیت نخواهد کرد. گلکسی نوت 2 به راحتی در جیب شلوار جین جا می‌گیرد و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. اما اگر از کسانی هستید که تلفن را در جیب پیراهن خود قرار می‌دهند، باید بگوییم که ابعاد این دستگاه برای چنین کاری چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. 

صفحه نمایش  

IMG_1289.jpg
صفحه نمایش 5.5 اینچی و Super AMOLED این دستگاه دارای کیفیت 1280×720 و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش بزرگ توسط شیشه ضد خش Gorilla Glass 2 محافظت می‌شود تا شما هیچگونه نگرانی از بابت آسیب دیدن صفحه دستگاه خود نداشته باشید.

بر خلاف سایر تلفن های سامسونگ، گلکسی نوت 2 دیگر از تکنولوژی PenTile در صفحه نمایش خود استفاده نمی‌کند و سیستم جدیدی را جایگزین کرده . تصاویر با کیفیت بسیار بالایی در این تلفن نمایش داده می‌شوند و رنگ ها بسیار گرم و جذاب به نظر می‌رسند. زاویه دید بسیار خوب نمایشگر، به همراه اندازه بزرگ آن، گلکسی نوت 2 را به یک گزینه ایده آل برای فیلم دیدن تبدیل می‌کند. در روشنایی روز و زیر نور خورشید نیز اگر کمی Brightness را زیاد کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

کارآیی، باتری و آنتن دهی  

  گلکسی نوت 2 مجهز به یک پردازنده چهار  هسته ای 1.6 GHz Exynos است که در کنار آن یک رم 2 گیگابایتی و یک پردازنده گرافیکی Mali-400MP نیز جای گرفته است. همانطور که ملاحظه می‌کنید، نوت 2 بر روی کاغذ از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و رده تلفن های برتر بازار جای می‌گیرد. طبق معمول برای اینکه از قدرت این دستگاه بیشتر آگاه شویم، آزمایش‌های خود را با بنچ مارک Quadrant آغاز می‌کنیم. این آزمایش گزارشی از عملکرد کلی دستگاه را در اختیار ما قرار می‌دهد که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید :
quadrant-note-22.jpg
همانطور که می‌بینید در این آزمایش، HTC One X به عنوان یکی از تلفن های برتر بازار، به شدت از نوت 2 عقب مانده و رتبه دوم را به خود اختصاص داده . نوت 2 در حالی امتیاز 6890 را در این آزمایش بدست می‌آورد که نسل قبلی آن با امتیاز تقریبی 4400 در میانه های جدول جای دارد. اگر دوست دارید از آمار گلکسی اس 3 نیز مطلع شوید، با بگوییم که این محصول نیز با ثبت عدد 5200  همچنان در پشت سر گلکسی نوت 2 جای دارد. 

اکنون نوبت آن است که به سراغ قدرت گرافیکی این دستگاه برویم. برای تخمین توان GPU این محصول از بنچ مارک NenaMark 2 استفاده کردیم که نتایج آن را در ادامه می‌بینید :
NenaMark2_2012-10-09_2246.jpg
در اینجا نیز نوت 2 اکثر رقبای خود را جای گذاشته و در صدر ایستاده است. در عمل نیز باید بگوییم که تجربه بازی کردن بر روی نوت 2 بسیار لذت بخش است چرا که با توجه به قدرت گرافیکی بالای آن، شما می‌توانید سنگین ترین بازی های موجود را بر روی دستگاه خود اجرا کنید و از آن بر روی صفحه نمایش بزرگ و HD لذت ببرید. سرعت مرور صفحات وب نیز نسبت به نسل اول بسیار بهبود یافته و همه چیز روان و سریع انجام می‌شود که البته قطعا پیشرفت نرم افزاری اندروید نیز در این مورد تاثیر گذار بوده است. 

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اگر درب پشتی این دستگاه را باز کنید با باتری نسبتا بزرگی مواجه می‌شوید. این باتری 3100 mAh را می‌توان یکی از اصلی ترین اسلحه های گلکسی نوت 2 دانست. شاید فکر می‌کردید که با یک پردازنده چهار هسته ای و یک صفحه نمایش بسیار بزرگ، انتظار چندان زیادی از باتری نباید داشت، اما سخت در اشتباه هستید چرا که سامسونگ عمر طولانی باتری را به یک برگ برنده در نوت 2 تبدیل کرده.
battery-note-22.jpg
طی مدتی که این تلفن را در اختیار داشتیم، توانستیم شارژ آن را به مدت 2 روز نگه داریم؛ این در حالی بود که روشنایی صفحه در این 2 روز بر روی 100% تنظیم شده بود و امور دیگر مانند اجرای بازی، صحبت با تلفن، اتصال به شبکه WiFi و ... نیز در دستور کار قرار داشت. وبسایت GSMArena نیز در آزمایشات معروف خود بر روی باتری تلفن ها، عدد کلی 69 ساعت را برای نوت 2 به ثبت رسانیده:
Screen Shot note 2 battery.jpg
همانطور که ملاحظه می‌کنید اعداد و ارقام نشان از قدرت بالای باتری در گلکسی نوت 2 می‌دهند. اگر بخواهیم مقایسه ای را با سایر تلفن ها داشته باشیم، جالب است بدانید که در آزمایش پخش ممتد ویدیو، گلکسی اس 3 عدد 10 ساعت را به خود اختصاص داده است، آیفون 5 با کمی اختلاف و 10 ساعت و 12 دقیقه در رتبه بعدی جای دارد و نوت 2 با 11 ساعت و 27 دقیقه، هر دوی این محصولات را پشت سر می‌گذارد، البته سلطان مطلق این زمینه تلفن Motorola DROID RAZR MAXX است که تا 16 ساعت می‌تواند به کار خود ادامه دهد. 

کیفیت آنتن دهی نوت 2 نیز به حدی مطلوب بود که ما را مجبور کرد در این بررسی به آن اشاره کنیم. در جایی که اکثر تلفن ها از جمله آیفون، به علت کمبود آنتن امکان مکالمه را به صورت قطع و وصل شدن ارائه می‌کردند، گلکسی نوت 2 بدون هیچگونه مشکلی یک مکالمه بی دردسر را در اختیار ما قرار داد. البته همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم، به علت بزرگی تلفن و ضعف تقریبی اسپیکر بالایی، باید کمی تمرین کنید تا اسپیکر را دقیقا در برابر گوش خود قرار دهید، چرا که در غیر این صورت صدای طرف مقابل ضعیف شنیده خواهد شد. ظاهرا این مشکل، در گلکسی نوت اول نیز وجود داشته چرا که سامسونگ این بار یک گزینه نرم افزاری در برنامه تماس خود قرار داده است که به کمک آن می‌توانید بلندی صدای دریافتی را تنظیم کنید. 

دوربین

camera-pic-small.jpg
(برای مشاهده در اندازه اصلی -حجم 3 مگابایت- روی عکس کلیک کنید)

گلکسی اس 3 یکی از برترین دوربین های موجود در بین تلفن های هوشمند کنونی را در اختیار خود دارد، لذا با توجه به شباهت‌های اس 3 و نوت 2 انتظار چندان بی جایی نیست تا شاهد تکنولوژی مشابهی در دوربین آنها باشیم. دوربین 8 مگاپیکسلی نوت 2 قادر است تصاویری با کیفیت 2448×3264 پیکسل را برای شما شکار کند و فیلم های 1080p را به ثبت برساند. کیفیت این دوربین بسیار بالا است، با نوت 2 رنگ هایی گرم در عکس های شما ثبت می‌شوند و جزییات به خوبی قابل مشاهده هستند.

تنظیمات نرم افزاری متعددی در دوربین گلکسی نوت 2 در اختیار شما قرار گرفته، برای مثال شما می‌توانید با نگه داشتن دگمه ثبت تصاویر، با سرعت بسیار بالایی اقدام به ثبت تصاویر پیاپی کنید، جالب اینکه با وجود سرعت بالای عکس برداری، حداقل تاری ممکن را در تصاویر خود شاهد خواهید بود. یکی از نکات منفی که در مورد دوربین اس 3 وجود داشت، نحوه فوکوس کردن آن بود که به صورت پیاپی تغییر می‌کرد؛ به نظر می‌رسد که سامسونگ در نوت 2 این مشکل را نیز برطرف کرده چرا که عملیات فوکوس در این دستگاه به نرمی و با هوشمندی بالایی صورت می‌گیرد.
camera-pic-2-small.jpg
(برای مشاهده در اندازه اصلی -حجم 2.5 مگابایت- روی عکس کلیک کنید)

فلاش دوربین در اس 3 یکی دیگر از نکات قوت بود که به شما اجازه می‌داد تا تصاویر خود را در تاریکی با کیفیت هر چه بهتر به ثبت برسانید. این نقطه قوت اکنون در نوت 2 نیز وجود دارد، با این توضیح که شما یک گزینه نرم افزاری ویژه جهت عکاسی در نور کم (Low Light)  نیز در اختیار دارید که عملکرد دوربین شما در تاریکی را بیش از پیش، بهینه می‌کند.

در حالت Best Face این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا 5 عکس گروهی با دوستان خود بیندازید و سپس چهره های برتر را از میان این تصاویر برای هر فرد انتخاب کنید تا در آخر نتیجه کار خود را در یک عکس نهایی و بی نقص مشاهده کنید. به کمک این تکنولوژی دیگر لازم نیست نگران پلک زدن یا باز ماندن دهان در عکس‌ها باشید. قابلیت های دیگری مانند HDR ، Panorama ، تنظیم نور و .. نیز برای کاربران در برنامه دوربین گنجانده شده. شایان ذکر است که دوربین جلویی این دستگاه نیز دارای کیفیت 1.9 مگاپیکسل است و در حد خود عملکرد مطلوبی دارد.

همانطور که اشاره شد ویدیو ها در گلکسی نوت 2 با کیفیت 1080p  (و 30 فریم در هر ثانیه) به ثبت می‌رسند. در حین فیلم‌برداری این امکان وجود دارد تا همزمان، عکس‌هایی با کیفیت کامل را نیز ثبت نمایید. جزییات به خوبی در ویدیوها شکار می‌شوند و صدای ضبط شده نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در کنار کیفیت خوب ویدیو ها، چند امکان نرم افزاری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که شاید استفادهٔ جدی از آن‌ها صورت نگیرد، اما قطعا باعث تولید ویدیو هایی خلاقانه از طرف کاربر می‌شوند. مثلاً شما می‌توانید با استفاده از گزینه های Fast Motion  یا  Slow Motion، ویدیو های خود را تا 8 برابر سریع تر یا آهسته تر تصویر برداری نموده و آثاری جالب را به وجود آورید.

قلم S Pen

IMG_1295.jpg
گلکسی نوت 2 با شعار تبلیغاتی «ایده ها منتظر نمی‌مانند» به بازار عرضه شده و به اعتقاد سامسونگ یکی از راه های پیاده سازی ایده ها، قلمی است که زیر پوست نوت 2 قرار دارد. این قلم شاید از لحاظ ظاهری با قلم گلکسی نوت 10.1 تفاوت داشته باشد اما از لحاظ تکنولوژیک از ساختار مشابهی برخوردار است، لذا توصیه می‌کنیم نگاهی نیز به بررسی نوت 10.1 توسط نارنجی بیندازید.

در مقایسه با نوت اول، در محصول جدید شاهد قلمی ضخیم تر هستیم که طبق بیان سامسونگ، طراحی آن بسیار ارگونومیک تر از قلم قبلی است. طی بررسی هایی که انجام دادیم، کار با S Pen بسیار روان صورت می‌پذیرفت و دستورات با کمترین تاخیر ممکن و البته دقت بالا به دستگاه انتقال میافتند. دگمه ای بر روی S Pen قرار داده شده است که قابلیت های اضافه‌ای را با خود به همراه می‌آورد اما به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان باید بر روی طراحی این دگمه زمان صرف کند چرا که نحوۀ جا گرفتن آن در دست را نمی‌توان بهترین وضعیت ممکن دانست.

سامسونگ از پردازنده قدرتمند گلکسی نوت 2 به خوبی کمک گرفته و با اتکا به مالتی تسکینگ قوی در این فبلت، قابلیت های متعددی را با S Pen همراه کرده است. قبل از اینکه به ویژگی های S Pen اشاره کنیم، جا دارد که اشاره ای نیز به اپلیکیشن S Note داشته باشیم. این برنامه محیطی بسیار مناسب را جهت یاد داشت برداری و طراحی برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از قابلیت های کلیدی این برنامه را می‌توان امکان ضبط فرآیند نوت برداری شما بر شمرد؛ برای مثال به کمک این ویژگی شما بعد از پایان کار می‌توانید نحوه جزوه برداری خود را مرور نمایید تا مراحل حل یک مساله را بهتر متوجه شوید. Clip Art های متعددی نیز در این برنامه قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با ترکیب کردن آن‌ها با دست خط و طراحی های خودتان، کار‌های جالبی را به ثبت برسانید.
Screenshot_2012-10-10-11-38-12.jpg
هنگامی که S Pen را از محل خود خارج کنید، بلافاصله اپلیکیشن S Note اجرا می‌شود و شما در کمترین زمان می‌توانید ایده های خود را اجرایی کنید. حال اگر در حال مکالمه باشید و قلم خود را خارج کنید، بدون اینکه اخلالی در تماس ایجاد شود، یک پنجره کوچک برای نوت برداری بر روی تماس شما ظاهر می‌شود که نکات مورد نظر خود را در آن می‌توانید وارد کنید؛ با قرار دادن قلم در جای خود نیز، متن شما به صورت خودکار ذخیره خواهد شد. 

این قلم از قابلیتی به نامAir View  بهره می‌برد؛ در این تکنولوژی، صفحه نمایش دستگاه، قلم را از چند میلیمتری خود تشخیص داده و سامسونگ با اتکا به این قابلیت، چند ویژگی نرم افزاری را برای کاربران فراهم کرده. برای مثال هنگامی که شما قلم خود را با فاصله بر روی ایمیل نگه دارید، خلاصه ای از متن آن ایمیل به شما نشان داده می‌شود و یا با حرکت قلم بر روی نوار پخش فیلم، می‌توانید تصاویر هر قسمت را مشاهده کنید و به صورت دقیق تری در فیلم خود جابه‌جا شوید. 

با نگه داشتن دگمه ای که بر روی قلم تعبیه شده، می‌توانید از قابلیتی به نام Idea Sketch بهرمند شوید. این ویژگی در واقع به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جایی که هستید، قسمتی از تصویر صفحه خود را ببُرید و از آن در برنامه های مختلف استفاده کنید. برای مثال تصور کنید که در اینترنت در حال گشت و گذار هستید و یک گجت نظر شما را به خود جلب می‌کند، با نگه داشتن دگمه، قلم خود را دورشکل آن گجت می‌کشید، اکنون می‌توانید شکل جدا شده را ایمیل کنید، به اشتراک بگذارید و یا حتی به محیط برنامه S Note برده و طرحی جالبی را با آن رقم زنید.
IMG_1290.jpg
فرمان های حرکتی نیز از دیگر قابلیت های S Pen هستند. شما می‌توانید با تعریف جسچرهای مختلف، با حرکت دادن قلم خود بر روی صفحه، دستورات متعددی را اجرا نمایید. برای مثال می‌توانید به عقب بازگردید و یا اپلیکیشن خاصی را اجرا نمایید. 

در نهایت نیز اگر از کسانی هستید که مرتب قلم خود را گم می‌کنند، سامسونگ برای شما قابلیت ویژه ای را جای داده است. با نوت 2 شما این امکان را دارید تا پیغام هشدار دهنده ای را تنظیم کنید تا زمانی که قلم و دستگاه شما از هم دور شدند، به صدا در بیاید و شما را از این موضوع مطلع کند. 

نرم افزار  

IMG_1291.jpg
گلکسی نوت 2 اولین محصول سامسونگ است که از ابتدا با اندروید 4.1.1 یا جیلی بیلی به بازار عرضه می‌شود. تمام قابلیت های نهفته در سیستم عامل جدید اندروید بر روی رابط کاربری TouchWiz سامسونگ فعال شده و امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده. سرویس های اختصاصی سامسونگ از جمله S Voice ، AllShare و S Beam نیز در گلکسی نوت 2 حضور دارند.

سامسونگ دستور های حرکتی معروف خود را در گلکسی نوت 2 نیز قرار داده (این دستور ها را در بررسی مفصل گلکسی اس 3 به صورت کامل توضیح داده‌ایم که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.) در قسمت ویدیو، قابلیتی به نام popup ویدیو گنجانده شده که به شما اجازه می‌دهد تا تصویر ویدیوی خود را کوچک کرده و آن را بر روی سایر اپلیکیشن ها قرار دهید. برای مثال می‌توانید هم ایمیل بزنید و هم فیلم خود را تماشا کنید، این ویژگی شاید برای تلفن های معمولی چندان جالب نباشد، اما فراموش نکنید که گلکسی نوت یک فبلت غول آسا با صفحه نمایش 5.5 اینچی است، پس می‌توان از سطح نمایش بزرگی که در اختیار قرار می‌دهد نهایت استفاده را برد.

اگر از ویژگی Do Not Disturb در iOS 6 اپل خوشتان آمده باشد، در گلکسی نوت 2 نیز امکانی مشابه با نام Blocking Mode را خواهید یافت. به کمک این ویژگی شما می‌توانید نوتیفیکیشن های مختلفی را برای شماره های افراد فعال کرده و یا لیستی از افرادی که در بازه زمانی مشخص می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند تعریف کنید تا محدودیت های وضع شده، سایر شماره ها را در آن بازه زمانی رد کنند.

یکی از قابلیت های فوق‌العاده جالب گلکسی نوت 2 ، Smart Rotation است. حتما برایتان پیش آمده که در تخت دراز کشیده باشید و در موقعیت های مختلف مشغول مرور صفحات وب و یا ارسال پیامک باشید. یکی از مواردی که در این مواقع به شدت آزار دهنده است، چرخش بی موقع صفحه است. البته شما همیشه می‌توانید چرخش صفحه خود را قفل نمایید، اما در گلکسی نوت 2 دوربین جلو موقعیت چهره شما را تشخیص می‌دهد و از چرخش بی موقع صفحه جلوگیری به عمل می‌آورد.

در نهایت پشتیبانی اندروید از زبان فارسی مثل همیشه کامل است، شما می‌توانید کلیه منو های خود را فارسی نمایید و از محیطی با زبان مادری لذت ببرید. صفحه کلید فارسی نیز مانند همیشه در دسترس است. انتظار داشتیم که در صفحه بزرگ گلکسی نوت، محدودیت های کیبورد فارسی بر طرف شود، همانطور که احتمالا می‌دانید برای تایپ بعضی از کلمات باید از دگمه Shift استفاده کرد و در واقع کیبوردی که بر روی صفحه قرار دارد کامل نیست؛ اما متاسفانه این صفحه بزرگ هیچگونه تغییری را در کیبورد فارسی دستگاه به همراه نداشته است.

راستی ! 50 گیگابایت فضای سرویس ابری دراپ باکس نیز به مدت دو سال به خریداران گلکسی نوت 2 هدیه می‌شود.

جمع بندی

آیا می‌توان از بزرگی گلکسی نوت 2 به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد ؟ جواب این سوال کاملا بستگی به سلیقه کاربر دارد و استفاده ای که قرار است از دستگاه صورت گیرد. خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند تا از حمل یک تلفن هوشمند و یک تبلت در آن واحد خودداری کنند، آن‌ها دوست دارند تا دستگاهی داشته باشند که به نوعی همه نیاز های شان را بر آورده کند. در اینجا است که گلکسی نوت 2 با امکانات متعدد و صفحه نمایش بزرگش، به شکلی برجسته جلوه‌گری می‌کند. گلکسی نوت 2 در حالی از صفحه نمایشی با قطر بزرگتر نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است که ابعاد آن فرق چندانی نکرده. این تلفن شاید بزرگ باشد اما به هیچ وجه نمی‌توان آنرا از لحاظ طراحی زیر سؤال برد.

پس، اگر به دنبال دستگاهی با صفحه نمایش بزرگ می‌گردید، اگر می‌خواهید خلاء نداشتن تبلت را پر کنید، گلکسی نوت 2 می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. رنگ بندی این دستگاه دقیقا مانند گلکسی اس 3 است که شامل دو رنگ سفید و خاکستری تیتانیومی می‌شود. قیمت رسمی نوت 2 در ایران هنوز اعلام نشده است، اما در بازار های جهانی می‌توان این محصول را با قیمت تقریبی 730 دلار تهیه کرد. 

منبع: narenji

No comments:

Post a Comment