Tuesday, October 30, 2012

دوربین و فیلمبرداری در گالکسی نوت ۲


Galaxy Note 2 37
استفاده از حالت HDR
سنسور ۸ مگاپیکسلی گالکسی نوت ۲ بهخودیخود از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. کیفیت بالای نرمافزار دوربین هم به استفاده بهتر از این سنسور کمک کرده و عملکرد آن را بهتر ساخته است. یکی از قابلیتهای موجود در نرمافزار دوربین، حالت HDR (تصویربرداری با دامنه دینامیک بالا) است. در این حالت سعی میشود با ترکیب چندین شرایط نوردهی مختلف، جزئیات سایهها بهتر در تصویر ثبت شود. استفاده از HDR مشکل خاصی ندارد؛ البته در این حالت، برداشتن عکس کمی بیشتر طول میکشد.
حالتهای اسلوموشن و فستموشن
حالتهای اسلوموشن و فستموشن از موارد قابل انتخاب برای ضبط فیلم با گالکسی نوت ۲ هستند. این حالتها برای فیلمبرداری با نرخ فریم بالاتر یا پایینتر از حالت عادی در نظر گرفته شدهاند. درست است که در اینجا کیفیت ضبط فیلم به خوبی فیلمبرداری ۱۲۰ فریمی در دوربینهای دیجیتال نیست، ولی اگر بخواهید چیزی مانند یک مسابقه ورزشی را ضبط کنید، این قابلیت به کارتان میآید.
افکتهای ویدئویی را فراموش نکنید
ممکن است افکتهای دوربین گالکسی نوت ۲ خیلی خاص نباشند، ولی با این حال، این اسمارتفون فیـلترهای متفاوت و در عین حال جالبی را در دسترس کاربر قرار میدهد. بهعنوان مثال، شما میتوانید از افکتهایی استفاده کنید تا بهجز یک طیف خاص سایهرنگ، بقیه آنها را از ویدئو حذف کنید یا اینکه فیلمها را به حالتی کارتونی (Rotoscope-style) درآورید.
زمان نوردهی را بیشتر کنید
هر بار که با Galaxy Note II عکسی برمیدارید، صدای شاتر، ثبتشدن عکس را به شما اطلاع میدهد. با وجود این، بهتر است که در هنگام فوکوسشدن لنز و ثبت عکس، تنها به این صدا توجه نکنید و پس از شنیدن آن، همچنان دوربین را تا یک لحظه (حدود نیم ثانیه) به حالت ثابت نگهدارید. با این کار، فوکوس بهتر انجام میگیرد.
دسترسی به پیشنمایشها با استفاده از Air View
با کمک قابلیت Air View میتوانید به پیشنمایشی از تصاویر، ایمیلها، فیلمها ودست پیدا کنید. برای مشاهده لحظه خاصی از یک کلیپ ویدئویی، کافیست قلم S Pen را بر روی نقطه موردنظر در نوار پیمایش فیلم (در مدیا پلیر گوشی) نگهدارید تا پیشنمایشی از آن را تماشا کنید. به لطف این قابلیت، پیدا کردن بخشی دلخواه از یک فیلم کار آسانی خواهد بود.

No comments:

Post a Comment