Monday, January 30, 2012

Xperia ion: رونمایی از جدیدترین فرزند سونی در CES 2012

به نظر می رسد که سونی قصد دارد پس از جدایی از اریکسون ، در سال 2012 حسابی به خودنمایی در بازار اسمارت فون ها پرداخته و جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند. حالا پس از معرفی Xperia S در CES ، از اسمارت فون جذاب Xperia ion پرده برداری کرده است‫.‬ این گوشی (که با حضور سونی و AT‪&‬T بر روی سن معرفی شد) صفحه نمایش ۴.۶ اینچی اچ دی واقعی (HD Reality) با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل داشته و از یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm MSM8660 بهره می برد. در اولین قدم قرار است تحت شبکه LTE مورد استفاده قرار گیرد و ۱۶ گیگابایت حافظه فلش داخلی در اختیارتان می گذارد.

دوربین قدرتمند این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و از سنسور Exmor‪-‬R بهره می برد که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 1080p را دارد. جالب اینکه دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی جلوی این گوشی هم با کیفیت 720p به ضبط تصاویر ویدیویی می پردازد. این گوشی هوشمند همانند اکسپریا پلی دارای گواهی پلی استیشن بوده و قادر به اجرای بازی ها خواهد بود.

زمان ارائه این اسمارت فون زیبا احتمالا سه ماهه دوم سال 2012 خواهد بود، اما متاسفانه با سیستم عامل نان زنجبیلی نسخه ۲.۳.۷ به اجرای دستورات شما می پردازد. البته سونی وعده هایی در خصوص به روز رسانی آن به نسخه 4‪.‬0 اندروید (ICS یا بستنی حصیری) داده است. به دلیل ارائه این گوشی تحت قرارداد AT‪&‬T چیزی در خصوص قیمت آن منتشر نشده است، اما شایعاتی از عرضه ۲۵۰ دلاری آن به گوش می رسد 
منبع : narenji

No comments:

Post a Comment