Monday, January 30, 2012

سامسونگ: ادغام Bada با Tizen/ تلویزیون یا تبلتی با سیستم‌عامل بادا؟

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، این شرکت در نظر دارد تا Bada، سیستم‌عامل انحصاری خود را با Tizen OS ترکیب کند. آقای Tae-Jin Kang، در مصاحبه‌ای که با Forbes انجام داد، تأیید کرد که این دو سیستم‌عامل با یکدیگر ادغام خواهند شد.
وی از ارائه زمانی مشخص برای این ادغام خودداری کرد، ولی گفت این کار در حال انجام است و سیستم‌عامل نهایی، با نرم‌افزارهای فعلی بادا نیز سازگاری خواهد داشت.
وی همچنین از عرضه یک محصول جدید با سیستم‌عامل بادا خبر داد و گفت که این محصول، گوشی موبایل نیست. بنابراین احتمالاً باید منتظر یک تبلت یا تلویزیون از سامسونگ، با سیستم‌عامل بادا باشیم.
بادا، از زمان عرضه در سال ۲۰۱۰ تاکنون، پیشرفت حیرت‌آوری داشته است. در سال ۲۰۱۱، این سیستم‌عامل توانست سهمی ۲ درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به دست آورد، این رقم از سهم ویندوز فون مایکروسافت، بیشتر است. این در حالی است که محصولات دارای بادا، هنوز در آمریکا عرضه نشده‌اند.
Bada سیستم‌عامل ساخته سامسونگ است که تاکنون بر روی گوشی‌های سری Wave این شرکت، استفاده شده است. بادا سیستم‌عاملی پایدار و سبک است که کار کردن با آن، سادگی و لذت خاص خودش را دارد.
Tizen یکی دیگر از سیستم‌عامل‌های طراحی شده برای موبایل‌ها است. Tizen آزاد و متن‌باز است و مانند بادا، بر پایه‌ی سیستم‌عامل لینوکس ساخته شده است. این سیستم‌عامل، بخش‌های مختلفی را از پروژه‌هایی چون MeeGo، سیستم‌عامل Moblin ساخته اینتل و Maemo محصول نوکیا‌، به امانت گرفته و با هم ترکیب کرده است.

منابع:

No comments:

Post a Comment