Monday, January 30, 2012

چیپ Medfield اینتل روی تلفن های موتورولا و لنوو

پیش از این می دانستیم که اینتل قصد ورود به بازار تلفن های هوشمند و پردازشگرهای آنها را دارد. حالا این شما و این اخبار جدید که خبر از همکاری این شرکت با موتورولا و لنوو برای ساخت تلفن های هوشمند با پردازشگرهای Medfield اینتل می دهد.

این شرکت می گوید پردازشگر Medfield طراحی شده که در رقابت فعلی پردازشگرهای موبایل مانند ARM که هم اکنون غالب بازار است، بهتر و کم مصرف تر عمل کند اما در عمل باید ببینیم که طراحی جدید اینتل چگونه عمل خواهد کرد.

قرار شده تا شش ماه دیگر تلفنی در چین با همکاری لنوو با این پردازشگر به بازار بیاید و اولین تلفن موتورولا نیز در نیمه دوم سال جاری میلادی با پردازشگر اینتل وارد بازار خواهد شد.

اینتل می گوید در معماری ۳۲ نانومتری چیپ Medfield ما پردازشگر، رم، حافظه و پردازشگر گرافیکی را همگی روی یک چیپ قرار داده ایم و تمام اینها در نوک انگشت شما قرار می گیرد و در مصرف باطری صرفه جویی می کند.

نمونه اولیه این تلفن ها می تواند تا ۸ ساعت مکالمه روی شبکه 3G یا شش ساعت پخش ویدیو تمام اچ دی در اختیار شما قرار بدهد.

اینتل همچنین یک تیم ویژه نرم افزاری تشکیل داده تا اطمینان حاصل کند اپلیکیشن های اندرویدی که مخصوص پردازشگرهای ARM طراحی شده اند به خوبی روی پردازشگرهای این شرکت کار خواهند کرد.

ضمن اینکه در ادامه اینتل می گوید که از چیپ جدید اش روی تبلت ها نیز استفاده خواهد کرد.

به هر حال از این به بعد در میان نام سازندگان قلب تلفن های هوشمند، باید اسم اینتل را هم اضافه کنیم و ببینم این شرکت در کنار ای آر ام، کوالکام و انویدیا چه خواهد کرد. 
منبع : narenji

No comments:

Post a Comment