Monday, January 30, 2012

رونمایی از پلتفرم اپلیکیشن موبایل QNX در پورشه

شرکت کیو ان ایکس (QNX) پلتفرم ویژه موبایلش را برای معرفی، در ماشین اسپورت و جذاب پورشه کاررا (Porsche Carrera) قرار داده است. حالا که اتومبیل ها هم به اینترنت متصل می شوند به یک پلتفرم نرم افزاری مرکزی نیاز دارند که همه چیز را به هم متصل کند.

با گسترش روز افزون اپلیکیشن ها و برنامه های تحت وب در ماشین ها، آنها کم کم مانند تلفن های هوشمند نیازمند سیستمی برای مدیریت این اپلیکیشن ها هستند. به همین دلیل کیو ان ایکس مدتی است که سیستم عاملی به نام QNX CAR 2 را برای این منظور طراحی کرده است. برنامه نویسان کیو ان ایکس فکر می کنند که این سیستم جامع باید در چهارچوب HTML 5 ارائه شود و اپلیکیشن های این سیستم عامل را نیز بر پایه HTML5 طراحی می کنند.

سیستم عامل QNX CAR 2 به این منظور طراحی شده که به آسانی با آپدیت های آینده و برنامه های مختلف سازگار باشد. این سیستم عامل به کاربران اجازه نصب، آپدیت و اجرای اپلیکیشن ها و سرویس های مبتنی بر HTML5 را می دهد. به علاوه، سیستم از فرامین صوتی برای کنترل ماشین نیز پشتیبانی می کند.

اکنون در CES 2012 کیو ان ایکس پلتفرم جدیدی را ارائه کرده است. این پلتفرم بر پایه سیستم عامل QNX CAR 2 بوده و از طریق اسمارت فون ها (احتمالا در مرحله اول فقط بلک بری) با سرورهای کلود QNX ارتباط خواهد داشت. برای انتقال راحت اطلاعات بین ماشین و موبایل از NFC و بلوتوث استفاده می کند. پس از اتصال موبایل با سیستم ماشین می توانید از تکنولوژی صدای اولترا اچ دی در مکالمات تلفنی خود نیز بهره مند شوید.

901022-www-Narenji-ir-qnx-mobile-app-cloud-porsche-2.jpg
در تصویر بالا می بینید که یک ابزار تبلت مانند برای هر سرنشین عقب قرار داده شده که به سیستم ماشین دسترسی دارد و اجازه تغییر موسیقی ها و سایر کارها را می دهد. البته در تصویر زیر می بینید که تبلت مشابهی برای سرنشینان جلو نیز تعبیه گردیده است.

901022-www-Narenji-ir-qnx-mobile-app-cloud-porsche-1.jpg
اپلیکیشن های QNX CAR 2 با پشتیبانی چند شرکت سخت افزاری و نرم افزاری در حال پیشرفت و افزایش اند و قرار است با همکاری مجموعه ای از نرم افزارهای مختلف همراه با پورشه اوقات خوشی را برای سرنشینان فراهم کنند. 
منبع : narenji

No comments:

Post a Comment