Monday, January 30, 2012

اشیا اطرف خود را به تحرک وادارید

اشتباه نخواندید؛ کار اپلیکیشن Aurasma دقیقا همین است. سال گذشته که این اپلیکیشن برای اولین بار ارائه شد، شما میتوانستید دوربین تلفن خود را رو به جسمی خاص بگیرید و پس از لحظه ای ویدیویی مربوط به آن شئ برای شما به نمایش در میامد.

اما امسال در نمایشگاه CES از ویژگی سه بعدی برای این اپلیکیشن پرده برداری شد. برای مثال تصور کنید تلفن همراهتان را بر روی نقاشی یک دایناسور در یک کتاب گرفته و پس از لحظه ای آن دایناسور زنده شده و بر روی صفحه نمایش شما مشغول حرکت میشود.

سیستم کار به این ترتیب است که در داخل خود نرم افزار بانکی از واقعیت های تکمیل شده (augmented reality) قرار دارد و به محض اینکه دوربین تلفن شما بر روی شئ مربوطه قرار بگیرند، شروع به پخش شدن میکنند.

اما ویژگی که ممکن است باعث رایج شدن این اپلیکیشن شود، این است که شما میتوانید اشیا مورد نظر خودتان را نیز به برنامه اضافه کرده و برنامه ریزی کنید که وقتی دوربین روی آن رفت چه ویدیویی پخش شود.

برای مثال کمپانی ها میتوانند لوگوی خود را به اپلیکیشن معرفی کنند تا هرگاه کاربران دوربینشان را بر روی لوگو نشانه گرفتند، ویدیو های تبلیغاتیشان پخش شود. ایده ای که در آینده احتمالا استفاده های زیادی از آن خواهد شد. 
منبع : narenji
 

No comments:

Post a Comment