Monday, April 15, 2013

به‌روزرسانی Galaxy Y Duos با فریم‌ور رسمی Android 4.0.4 DDMC1


Galaxy ACE DUOS Logo
کاربران «Galaxy Y Duos» (با شماره مدل S6102) هم‌اکنون می‌توانند فریم‌ور گوشی‌های‌شان را به آخرین فریم‌ور اندروید ۴.۰.۴ به‌روزرسانی کنند. این به‌روزرسانی که به‌طور رسمی توسط سامسونگ منتشر شده و با نام ICS DDMC1 و با عنوان Value pack update شناخته می‌شود، مشکل داغ شدن بیش از حد (Over Heating) و بعضی باگ‌های دوربین را از میان برمی‌دارد. این آپدیت همچنین بهینه‌سازی‌های کوچکی را در رابط‌کاربری اعمال می‌کند. این از خبر خوب؛ ولی خبر بد اینکه به‌روزرسانی به Jellybean برای این اسمارت‌فون عرضه نخواهد شد. البته همچنان با روت کردن دستگاه و نصب کردن فریم‌ور با رام‌های سفارشی می‌توان از اندروید ۴.۲.۲ در S6102 استفاده کرد.
در ادامه، شیوه به‌روزرسانی به آپدیت ICS DDMC1 را مختصرا توضیح می‌دهیم.
توجه: نصب این به‌روزرسانی باعث روت شدن دستگاه و از بین رفتن اعتبار گارانتی آن نمی‌شود. ضمناً چنانچه دستگاه شما از فریم‌وری با رام سفارشی استفاده می‌کند، پس از نصب این به‌روزرسانی می‌توان دوباره برای آن درخواست تمدید گارانتی داد.
هشدار: چنانچه در نتیجه اجرای بندهای این راهنما مشکلی برای دستگاه‌تان به وجود بیاید، مسئولیت آن تماماً با خود شماست.
آنچه ابتدا باید انجام دهید:
         ·           از تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی، نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار را به‌طور دستی و با دنبال کردن مراحل گفته‌شده در لینک‌های زیر انجام دهید، نه با KIES یا ROM Manager.
                               پیام‌های کوتاه: SMS Backup & Restore app
                               دفترچه مخاطبین: Sync with the Gmail application
                               تماس‌های ثبت‌شده (Call Log): از این لینک Call Log and Restore
                               تصاویر، موسیقی‌ها، ویدئوها و دیگر فایل‌ها: این محتواها را به کارت‌های حافظه یا حافظه‌های خارجی دیگر انتقال دهید
                               تنظیمات APN and MMS: به Applications، سپس Settings و بعد از آن به Wireless and Network بروید. در ادامه Mobile Networks و سپس Access Point Names را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید اطلاعات را یادداشت کنید.
         ·           دستگاه موبایل شما باید دست‌کم ۵۰ درصد شارژ داشته باشد تا در میان به‌روزرسانی فریم‌ور خاموش نشود. ضمناً حالت USB Debugging Mode هم باید فعال شده باشد. برای این کار به Settings، سپس Applications و بعد Development بروید و USB debugging را فعال کنید.
         ·           چنانچه از هر نوع رام سفارشی بر روی دستگاه‌تان استفاده می‌کنید، باید کَش را در حالت ریکاوری پاکسازی کنید و سپس سراغ گام بعدی بروید. شما می‌توانید وارد حالت ریکاوری گوشی شوید و گزینه‌های Wipe Data/Factory Reset و Clear Cache را انتخاب کنید.
       ·           برای ورود به حالت ریکاوری در Galaxy Y Duos S6102: ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس کلیدهای افزایش ولوم صدا + کلید Home (کلید وسطی) را نگه‌دارید. در همین حال، گوشی را روشن نمایید.
شیوه به‌روزرسانی Galaxy Y Duos S6102 با فریم‌ور رسمی ICS Android 4.0.4 DDMC1
۱. پکیج DDMC1 Android 4.0.4 و نرم‌افزار Odin را با رایانه‌تان دانلود کنید. پس از این کار، دو فایل زیپ را از حالت فشرده خارج کنید و محتویات آن‌ها را در جایی دم‌دست، ترجیحاً بر روی دسکتاپ، قرار دهید.
۲. نرم‌افزار Odin را بر روی رایانه اجرا کنید و گوشی‌تان را هم خاموش نمایید تا بتوان آن را وارد حالت دانلود (Download Mode) کرد. گوشی S6102 را می‌توان با نگه‌داشتن کلید کاهش ولوم + کلید Home و روشن کردن آن در همین وضعیت، وارد حالت دانلود کرد.
۳. گوشی را با کابل یواس‌بی اصلی آن به رایانه وصل کنید. با این کار، بخش ID: COM به رنگ زرد درمی‌آید که نشان می‌دهد تمام درایورها به‌درستی نصب شده‌اند.
۴. بر روی PDA کلیک کنید. و نشانی فایل «Tar»ای که از فایل زیپ فریم‌ور به‌دست آورده‌اید به آن بدهید. اکنون Start را بفشارید تا کار به‌روزرسانی آغاز شود. پس از به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز فریم‌ور، دستگاه به‌طور خودکار از نو راه‌اندازی می‌شود که نشان‌دهنده آن است که تمام درایورها درست نصب شده‌اند.
۵. به یاد داشته باشید که مراحل کامل به‌روزرسانی ممکن است حدود ۵ دقیقه‌ای طول بکشد. تنها اگر این زمان به بیش از ۸ تا ۱۰ دقیقه رسید، باید باتری را از گوشی درآورید، سپس دوباره در دستگاه قرار دهید و پس از آن، کل مراحل را از ابتدا تکرار کنید.
توجه: چنانچه دستگاه در حلقه بوت شدن گرفتار شد یا در صفحه خوش‌آمدگویی ماند و مراحل بوت‌اش پیش نرفت، تنها کافی است که باتری را دوباره در دستگاه قرار دهید و مراحل بالا را از نو تکرار کنید.

No comments:

Post a Comment