Wednesday, April 10, 2013

آسان‌ترین راه برای روت کردن «گلکسی اس ۳»؛ تنها با یک کلیک!


سامسونگ روند اپن‌سورس نگه‌داشتن را در مورد دستگاه‌های موبایل‌اش پیش گرفته و افرادی که علاقه‌مند به روت کردن و دستکاری کردن اسمارت‌فون‌های‌شان هستند، حتماً از این کار سامسونگ رضایت دارند. «گلکسی اس ۳» هم از این قاعده مستثنی نیست. البته راه‌های زیادی برای روت کردن یک دستگاه اندرویدی وجود دارد، ولی گاهی اوقات، اصطلاحات و پیچیدگی مراحل کار می‌تواند روت‌کننده‌های تازه‌کار (و حتی کاربلد!) را فراری دهد. یکی از توسعه‌دهنده‌های شناخته‌شده XDA، به نام Adam Outer، راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و یکی از آسان‌ترین شیوه‌های بوت را به کاربران گلکسی اس ۳ معرفی کرده است. این کار با استفاده از نرم‌افزار کوچکی به نام CASUAL انجام می‌شود.
برای استفاده از این روش، تنها کافی است که گلکسی اس ۳ را به رایانه متصل کنید و یک کلید را بفشارید. یکی دیگر از امتیازهای این ابزار در این است که به زبان جاوا نوشته شده و مالتی-پلتفرم است؛ در نتیجه می‌توان در ویندوز، مک و لینوکس از آن استفاده کرد (البته نسخه ویژه مک در وضعیت آزمایشی به سر می‌برد).
مواردی که باید به خاطر داشته باشید
         ·           این نرم‌افزار در حال توسعه است و به‌مرور، نسخه‌های آزمایشی بیشتری از آن منتشر می‌شود.
         ·           در حال حاضر، این روش تنها برای نسخه AT&T گوشی «گلکسی اس ۳» پاسخ‌گو خواهد بود. احتمالاً بعداً نسخه‌های دیگری هم زیر پوشش قرار خواهند گرفت؛ ولی فعلاً می‌توانید برای دیگر نسخه‌ها روش‌های قدیمی روت کردن، مانند استفاده از Odin یا the Universal Toolkit را به کار ببندید.
         ·           گرچه روت کردن باعث از دست رفتن اطلاعات اسمارت‌فون نمی‌شود، ولی همیشه تهیه نسخه پشتیبان از دفترچه تماس، پیام‌های متنی و …، جهت جلوگیری از بروز دردسر، کار پسندیده‌ای بوده و خواهد بود.
         ·           ممکن است نتوانید در مک از این روش استفاده کنید. البته گمان نمی‌کنیم که امتحان کردن آن در این سیستم‌عامل مشکلی برای‌تان به وجود بیاورد.
         ·           ممکن است در استفاده از این ابزار با تعدادی باگ روبرو شوید. در این صورت می‌توانید مشکلات‌تان را در این فروم یا لینک منبع بازگو کنید.
ضمناً برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید به ترد اصلی در XDA سر بزنید.
مراحل کار
۱. CASUAL را با رایانه‌تان دانلود کنید (حجم حدود ۲۰.۹ مگابایت).
۲. مطمئن شوید که جاوای نصب‌شده در رایانه‌تان به‌روز است.
۳. CASUAL را اجرا کنید.
۴. دقت کنید که حالت USB Debugging در گلکسی اس ۳ فعال باشد (می‌توانید به Settings و سپس Developer Options بروید و آن را فعال کنید). گوشی‌تان را به رایانه متصل کنید.
۵. هنگامی که پیام Device Connected نمایان شد، کلید Do It را بفشارید.
۶. گوشی روت می‌شود و از نو راه‌اندازی می‌گردد (در کمتر از یک دقیقه).
خب، اکنون می‌توانید بر روی گوشی‌تان یک ریکاوری سفارشی نصب کنید تا بتوانید رام‌ها، مادها و … را فلش کنید. ضمناً می‌توانید در صورت تمایل، Multi-View را نصب نمایید، رابط‌کاربری گوشی‌تان را بهتر سفارشی‌سازی کنید یا اینکه Photo Sphere گوگل را بر روی گلکسی اس ۳ نصب کنید. موفق باشید!

No comments:

Post a Comment