Monday, April 15, 2013

نیم‌نگاهی به دوام باتری «گلکسی اس ۴»


«گلکسی اس ۴» کم‌وبیش همان اندازه و وزن گلکسی اس ۳ را دارا است؛ با این تفاوت که ضخامت‌اش اندکی کمتر است. البته ظرفیت باتری گلکسی اس جدید، ۵۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر شده و به ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده است. به هر حال، این باتری باید بتواند پردازنده قدرتمند و صفحه‌نمایش بزرگ گلکسی اس ۴ که تراکم پیکسل بالایی دارد، را تغذیه کند.
در ادامه، مقایسه‌ای خواهیم داشت میان دوام شارژ این اسمارت‌فون و تعدادی از گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۲. در اینجا از مدل I9505 استفاده کرده‌ایم. این مدل، بر خلاف I9500 که به پردازنده Exynos 5 Octa مجهز است، از چیپ Snapdragon 600 بهره می‌برد.
مکالمه
اولین آزمون مربوط به مکالمه است که با صفحه‌نمایش خاموش و بدون اعمال فشار بر روی پردازنده انجام می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، گلکسی اس ۴ در این آزمون از گلکسی اس ۳ پیش می‌افتد و شارژ آن نسبت به این گوشی، سه ساعت و نیم بیشتر دوام می‌آورد. در این میان، Xperia Z که از پردازنده Snapdragon قدیمی‌تر و باتری کم‌ظرفیت‌تری (۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت) بهره می‌برد، دو ساعت دوام شارژ بیشتر را نسبت به گلکسی اس ۴ ارائه می‌کند.
خرید اینترنتی ویندوز 8
وب‌گردی
گلکسی اس ۴ دوام شارژ جالبی را در کار مرور وب از خود نشان داد؛ چیزی که معمولاً گوشی‌های مجهز به صفحه‌های AMOLED در آن مشکل دارند. این اسمارت‌فون توانست نسبت به گلکسی اس ۳ (اندروید ۴.۱.۲) بیش از ۲ ساعت دوام شارژ بهتری داشته باشد. گوشی HTC One هم با وجود باتری کم‌ظرفیت‌تر (۲۳۳۰ میلی آمپر ساعت) یک ساعت از گلکسی اس ۴ پیش افتاد. البته نقش صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی و اندازه کوچک‌تر آن را نباید در این میان فراموش کرد.
خرید اینترنتی ویندوز 8
پخش ویدئو
پخش ویدئو بر روی صفحه‌های AMOLED معمولاً عالی است. البته گلکسی اس ۴ نسبت به گلکسی اس ۳ دوام باتری چندان بیشتری را در پخش ویدئو به نمایش نمی‌گذارد. با این حال، برای یک صفحه ۵ اینچی با وضوح 1080p که رنگ‌های عالی و کنتراست بالایی را از خود ارائه می‌دهد، بیش از ۱۰ ساعت دوام شارژ، رقمی خیره‌کننده است.
خرید اینترنتی ویندوز 8
گلکسی اس ۴ عملکرد خوبی را در زمینه‌های مختلف دارا است و باتری آن، به لطف حالت استندبای مؤثر این اسمارت‌فون، با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تا ۶۳ ساعت دوام بیاورد؛ این در صورتی است که شما در هر روز بیشتر از یک ساعت به مکالمه، وب‌گردی و تماشای ویدئو (جمعا سه ساعت کار روزانه) نپردازید.
گلکسی اس ۴ قاعدتاً باید پاسخ‌گوی نیاز پرکارترین کاربرها هم در طول روزشان باشد؛ البته بیشتر کاربران می‌توانند با یک بار شارژ، انتظار کار تا دو سه روز را از آن داشته باشند. در کل، دوام باتری بسیار مناسب است و گلکسی اس ۴ را در همه آزمون‌ها در رتبه‌های نسبتاً بالای جدول جای می‌دهد. بنابراین مهم نیست که شما بیشتر برای مکالمه از این محصول استفاده می‌کنید یا برای مرور وب؛ گلکسی اس ۴ دوام باتری بالایی را به شما ارائه می‌دهد.
پ.ن: نمودارهای کامل‌تر را می‌توانید در لینک منبع مشاهده کنید.

No comments:

Post a Comment