Sunday, February 10, 2013

همدستی اپل و سامسونگ در کسب سود ۱۰۳ درصدی از بازار موبایل ۲۰۱۲


اپل و سامسونگ مشترکا موفق به کسب ۱۰۳ درصد از سود بازار موبایل جهان در سال ۲۰۱۲ شده اند. این عدد به لطف ضررهای متحمل شده از سوی رقبایی چون موتورولا، سونی و نوکیا امکان پذیر شده است.

اپل توانسته است ۶۹ درصد سود فروش موبایل سال گذشته را از آن خود کند که تقریبا دو برابر بیشتر از نزدیک ترین رقیب، یعنی سامسونگ است. سامسونگ به سود ۳۴ درصدی از این بازار در سال ۲۰۱۲ رضایت داده است. این دو با یکدیگر بیش از ۱۰۰ درصد سودهای این صنعت را از آن خود کرده اند.

canaccord-130206-002-500px-narenji-ir.jpg
دلیل این امر آن است که نوکیا در صنعت موبایل ۲۰۱۲ با سود منفی ۲ درصد و موتورولا و سونی اریکسون جمعا با سود منفی یک درصد به کار خود پایان داده اند.

در حقیقت، علاوه بر سامسونگ و اپل، تنها شرکتی که در سال ۲۰۱۲ با سود روبرو بوده، HTC است که توانسته سود ۱ درصدی از صنعت موبایل به دست آورد. بلک بری و ال جی هم هر دو با سود منفی این سال را پشت سر گذارده اند.

سهم اپل از سود صنعت موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ از این هم بیشتر بوده و این شرکت با ورود پرچمدار خود، آیفون 5 توانسته ۷۲ درصد سود را از آن خود کند. در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ سامسونگ هم سود ۲۹ درصدی را کسب کرده است.

پیش بینی می شود این دو غول صنعت موبایل در سال جاری هم همچنان به یکه تازی خود و بلعیدن سودهای این بازار ادامه دهند.

منبع:narenji

No comments:

Post a Comment