Monday, December 24, 2012

گالکسی نوت ۲: ده اپلیکیشن برای مسافرت

yourmobilelifeflighttrack
یکی از کارهایی که موبایل‌های هوشمند می‌توانند در آن به ما کمک کنند، آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن مسافرت‌ها است. گالکسی نوت ۲ با قلم اس‌پن، صفحه بزرگ و قابلیت‌های جالبی که دارد (مانند قابلیت Multi Window)، می‌تواند یکی از بهترین گجت‌ها برای همراهی با مسافران باشد.

سایت گیزمودو در مقاله‌ای، ۱۰ اپلیکیشن قابل نصب بر روی گالکسی نوت ۲ که برای استفاده در مسافرت مناسب هستند را معرفی کرده است. البته بیشتر این نرم‌افزارها به منظور استفاده در کشور انگلیس ساخته و طراحی شده‌اند، ولی باقی آن‌ها می‌توانند به کار شما بیایند. این نرم‌افزارها را می‌توانید در ادامه ببینید.

Kayak

رایگان (دانلود)
Kayak

این نرم‌افزار با رابط‌گرافیکی کاربرپسند خود به شما امکان می‌دهد که پروازهای مختلف را بررسی کنید، به اطلاعاتی درباره فرودگاه‌ها دست یابید و در هتلی اتاق رزرو کنید. در کل، این نرم‌افزار کمی بالاتر از ابزارهای جستجوی معمولی قرار می‌گیرد. بررسی و مقایسه کردن قیمت‌ها و وضعیت پروازها و همچنین دستیابی به نقشه‌های فرودگاه‌ها و شماره‌های خطوط هوایی از دیگر کارهایی است که توسط این برنامه می‌توان انجام داد.

شما حتی با این اپلیکیشن قادر خواهید بود که اتومبیلی برای اجاره کردن پیدا کنید. امکان سازماندهی برنامه مسافرت هم در این نرم‌افزار وجود دارد.

TripAdvisor
TripAdvisor
رایگان (دانلود)

این اپلیکیشنی از سایت TripAdvisor است که کار پیدا کردن بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و … را برای‌تان آسان می‌کند. شما با این نرم‌افزار، علاوه بر فرستادن عکس، نظر و امتیازهای خودتان درباره مکان‌های مختلف و مشاهده نظرات دیگر کاربرها، می‌توانید پرسش‌های‌تان را هم در فروم‌های ویژه مطرح کنید یا فهرست نقاط برگزیده را مشاهده کنید. امکان مرتب‌سازی رستوران‌ها برحسب قیمت، نوع غذا و امتیاز هم از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

در کل، نرم‌افزار TripAdvisor برای کسانی که می‌خواهند بدون داشتن برنامه‌ای سفت و سخت به مسافرت بروند، ایده‌آل است.

OS Atlas Free
OS Atlas Free
رایگان (دانلود)

درست است که نقشه‌های گوگل به‌طور پیش‌فرض بر روی گالکسی نوت ۲ نصب شده است، ولی گاهی هیچ‌چیز جای نقشه‌های قدیمی را نمی‌گیرد.

برنامه OS Atlas Free یک مجموعه کامل و قابل جستجو از این نقشه‌ها (نقشه‌های Ordnance Survey) را در خود دارد. کاربران می‌توانند با توجه به کد پستی، نام و حتی مختصات شبکه، در این نقشه‌ها به جستجو بپردازند.

ممکن است بعضی از مکان‌ها و عوارض زمین در نقشه‌های گوگل مبهم دیده شوند، ولی نقشه‌های محلی این نرم‌افزار حتماً دارای جزئیات بهتری خواهند بود.


RAC Traffic
RAC Traffic
رایگان (دانلود)

حتی اگر برنامه آغاز سفر را به‌خوبی تنظیم کرده باشید، باز هم ممکن است که در آغاز مسافرت درگیر ترافیک شوید.

اینجا است که وجود یک نرم‌افزار برای نمایش اطلاعات ترافیکی به کار می‌آید. RAC Traffic یکی از همین نرم‌افزارها است که اطلاعات راه‌های انگلستان را به کاربر نشان می‌دهد و فرد را از وجود مشکلات ترافیکی در شبکه باخبر می‌کند. با استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی، بهتر می‌توانید برای آغاز سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

easyJet
easyJet
رایگان (دانلود)

نرم‌افزاری که امکانات مختلفی، از دسترسی به لیست قابل جستجوی پروازها گرفته تا رزرو صندلی در یک پرواز، را در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند با این نرم‌افزار، از ساعت ورود و خروج پروازها و تأخیرهای احتمالی آن‌ها باخبر شوند.

قابلیت تنظیم یادآور و به‌اشتراک‌گذاری سفرها با دوستان، از امکانات دیگری است که در این اپلیکیشن وجود دارد.

FlightTrack
FlightTrack
۳.۲ پوند (دانلود)

اگر می‌خواهید به اطلاعات دقیق‌تری در مورد پروازها دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از این اپلیکیشن بهره ببرید.

این نرم‌افزار داده‌های مربوط به ۱۶ هزار فرودگاه واقع در نقاط مختلف دنیا را به کاربر نمایش می‌دهد. با اطلاعات دقیقی که این نرم‌افزار به شما می‌دهد، حتی می‌توانید صندلی‌های مناسب حال‌تان را برای مسافرت با بعضی از هواپیماها انتخاب کنید.

National Rail Enquiries
National Rail Enquiries
رایگان (دانلود)

این نرم‌افزار مناسب افرادی است که قصد استفاده از شبکه ریلی انگلستان را دارند. برنامه فوق، اطلاعات به‌روز را از حرکت قطارها به کاربران تحویل می‌دهد.

شما می‌توانید حرکت قطارها را دنبال کنید، ساعات ورود و خروج آن‌ها را مشاهده کنید و ….

BT Wi-Fi
BT Wi-Fi
رایگان (دانلود)

اگر از مشتریان سرویس‌دهنده اینترنتی BT هستید، این نرم‌افزار می‌تواند در انگلستان حسابی به کارتان بیاید.

این نرم‌افزار در صورت پیدا کردن یک روتر وای‌فای BT، به‌طور خودکار به آن متصل می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با آن از اینترنت استفاده کنید.

اپلیکیشن فوق می‌تواند جزئیات حساب‌کاربری شما را هم به خاطر بسپارد، بنابراین حتی می‌توانید بدون تایپ دوباره رمز عبور، از BT WiFi استفاده کنید.

National Trust
National Trust
رایگان (دانلود)

این اپلیکیشن نقاط دیدنی انگلستان را به کاربران معرفی می‌کند تا بتوانند از آن‌ها بازدید کنند. مشاهده زمان بازدید و امکانات موجود در محل به شکل آنلاین، از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

Met Office Weather
Met Office Weather
رایگان (دانلود)

و اما آخرین نرم‌افزار؛ Met Office برنامه‌ای است که پیشبینی پنج‌روزه وضعیت آب‌وهوای انگلستان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نرم‌افزار موقعیت‌های کاربر را به خاطر می‌سپارد و می‌تواند هشدارهای آب‌وهوایی را در اختیار وی قرار دهد. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از ویجت آن در صفحه خانگی، سریع‌تر به این نرم‌افزار دسترسی پیدا کنند.

منبع

No comments:

Post a Comment