Monday, December 10, 2012

«وضعیت اضطراری»؛ نرم‌افزاری برای نجات جان کاربر


گوشی‌های هوشمند نه‌تنها می‌توانند کارهای روزمره زندگی را برای ما آسان‌تر کنند، بلکه حتی قادرند در شرایط بحرانی، جان کاربران را هم نجات دهند. «وضعیت اضطراری» نرم‌افزاری ویژه سیستم‌عامل آندروید است که توسط «میلاد سیف» تهیه شده و قصد دارد راهی باشد برای کمک به کاربران در شرایط خطرناک.
یکی از موارد مهم برای کمک به فردی که قربانی تصادف شده، از حال رفته یا هر وضعیت خطرناک دیگری برایش پیش آمده، آگاهی از مشخصات وی (نظیر نام، نوع بیماری، شماره‌تماس آشنایان و …) است. حال چنانچه نرم‌افزاری مانند «وضعیت اضطراری» بر روی گوشی فرد قربانی نصب شده باشد، دیگران می‌توانند با استفاده از این اطلاعات به وی کمک کنند.
در این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند اطلاعات اولیه، سوابق پزشکی و همچنین نام مخاطبین نزدیک خود را ذخیره کند تا بتوان در شرایط اضطراری با آن‌ها تماس گرفت. همچنین در این برنامه، امکانی برای ارسال خودکار پیام متنی به مخاطبین در نظر گرفته شده است. امکان فرستادن اطلاعات و مختصات محل قربانی به مخاطبین (در صورت مجهز بودن گوشی به GPS)، قابلیت تماس با فوریت‌های پزشکی و درمانی و همچنین قرار دادن ویجت بر روی صفحه خانگی (برای دسترسی سریع‌تر به نرم‌افزار)، دیگر امکاناتی هستند که در «وضعیت اضطراری» وجود دارند.
«وضعیت اضطراری» را می‌توانید از فروشگاه سامسونگ‌اپز، برای گوشی‌های گالکسی به‌رایگان دریافت کنید. این نرم‌افزار برای اجرا به نسخه ۲.۱ یا بالاتر آندروید نیاز دارد.

No comments:

Post a Comment