Monday, December 10, 2012

آیا «نمایشگر AMOLED فول اچ دی» و تلفن «گلکسی گرند» از سامسونگ در راه هستند؟

چند وقت پیش شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه سامسونگ به خاطر سختی تولید نمایشگرهای فول اچ دی از نوع AMOLED به LCD روی خواهد آورد ولی حالا سایت کره‌ای Asiae خبر از ادامه استفاده از فناوری AMOLED می‌دهد. این سایت به نقل از یکی از کارکنان رسمی سامسونگ از برنامه ریزی کمپانی برای ساخت نمایشگر 4.99 اینچی AMOLED با رزولوشن 1920 در 1080 خبر داده. 

گرچه هنوز این مطلب قابل تأیید نیست ولی کاملاً منطقی است که سامسونگ به توسعه تکنولوژی خود ادامه دهد. منابع خبری از معرفی احتمالی این محصول در نمایشگاه CES سخن می‌گویند. کارمند سامسونگ گفته: «این نمایشگر نسبت به رتینای آیفون (326 پیکسل در اینچ) 100 پیکسل بر اینچ بیشتر دارد و فراتر از توانایی چشم انسان برای تشخیص پیکسل‌ها قرار می‌گیرد.» آیا گلکسی اس 4 با چنین نمایشگری عرضه خواهد شد؟ بسیار محتمل است. 

اما خبر دیگر این است که گویا سامسونگ همچنان قصد دارد به پر کردن فاصله‌های خالی میان محصولات خود ادامه دهد. منابع درون صنعتی از ارائه تلفنی با نام گلکسی گرند (Galaxy Grand) که بین گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 قرار می‌گیرد خبر داده‌اند. تلفنی که قرار نیست یک پرچم دار باشد. 

احتمال دارد که نسخه بین المللی آن ارائه نشود ولی برای آن نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن پایین 800 در 480 پیکسل، پردازنده 1.4 گیگاهرتزی و 4 هسته‌ای Exynos 4412، باتری 2100 میلی آمپری و اندروید 4.1.1 ذکر شده. 

منبع: narenji

No comments:

Post a Comment