Monday, December 24, 2012

خلق آثار هنری با قلم اس‌پن و گالکسی نوت ۲

می‌گویند: «یک تصویر از هزار واژه گویاتر است». یکی از قابلیت‌هایی که گالکسی نوت ۲ و قلم S Pen به کاربران ارائه می‌دهند، امکان ترسیم طرح‌های مختلف و خلق آثار هنری است. اگر به نقاشی یا طراحی علاقه دارید و می‌خواهید با استفاده از گالکسی نوت ۲ و قلم اس‌پن آن یک نقاشی یا کار هنری تهیه کنید، بد نیست که با ما همراه شوید.

اولین گام

برای استفاده از قلم اس‌پن نخست باید به آن عادت کنید. برای این کار بهتر است به سراغ S Note بروید و یک Idea Sketch جدید باز کنید. اکنون می‌توانید ایده‌های‌تان را بر روی صفحه باز شده بیاورید.

یک قلم عالی

هنگامی که طرحی را در Idea Sketch رسم می‌کنید، متوجه خواهید شد که بعضی از قلم‌ها به شکل طبیعی و مشابه قلم‌های واقعی عمل می‌کنند؛ درواقع با افزایش یا کاهش فشار بر روی اس‌پن، شما می‌توانید خطوط ضخیم‌تر یا باریک‌تری رسم کنید. شما حتی می‌توانید با تغییر دادن زاویه نگه‌داشتن قلم، خط‌ها را تغییر دهید.

اما با اس‌پن می‌توان کارهای دیگری هم انجام داد؛ مثلاً گرفتن عکس بخشی از محتویات صفحه گالکسی نوت ۲ و اضافه کردن آن به Idea Sketch. برای این کار کافیست وارد صفحه موردنظر شوید، کلید روی اس‌پن را نگه‌دارید و با رسم یک منحنی بسته، بخش دلخواه‌تان را بر روی صفحه مشخص کنید. سپس می‌توانید تصویر به‌دست‌آمده را ذخیره و وارد S Note کنید.

Idea Sketch ابزاری عالی برای کار بر روی ایده‌ها است، ولی چندان مناسب خلق یک اثر هنری نیست. این ابزار بیشتر به یک دفترچه برای ثبت طرح‌های اولیه شبیه است تا نرم‌افزاری برای دستیابی به طرح نهایی.

نرم‌افزارهای هنری

پس از آنکه طرح اولیه‌تان را کشیدید چه باید بکنید؟ خب، نرم‌افزارهای هنری مختلفی در فروشگاه گوگل‌پلی وجود دارند. تعدادی از این نرم‌افزارها برای قلم اس‌پن بهینه‌سازی شده‌اند که می‌توانید برای ادامه کارتان از آن‌ها استفاده کنید. البته ممکن است یادگیری شیوه استفاده از این برنامه‌ها و آشنا شدن با امکانات آن‌ها کمی طول بکشد، ولی اگر بخواهید خلاقیت‌تان را بروز دهید قطعاً ارزش‌اش را دارد.

یکی از ابزارهای عالی برای نقاشی و طراحی با موبایل، نرم‌افزار SketchBook Mobile Express است که توسط کمپانی معروف Autodesk ساخته شده است. این نرم‌افزار دارای قلم‌هایی متنوع (از جمله ایربراش) است و ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه تجاری این برنامه که خود دارای دو نسخه ۲ و ۵ دلاری است، امکاناتی نظیر قابلیت سفارشی کردن بهتر قلم‌ها را دارا است.

نرم‌افزار OmniSketch هم برنامه دیگری است که ارزش امتحان کردن را دارد. این برنامه ۲ دلاری، افکت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اثرتان را پرداخت کنید و ظاهری حرفه‌ای به آن ببخشید. شما همچنین می‌توانید از تکسچرهای موجود در نرم‌افزار و قلم‌ها برای رسم خودکار طرح‌ها و الگوها استفاده کنید.

نقاشی از روی عکس

مسلماً همه ما دارای استعداد ذاتی در زمینه نقاشی نیستیم، ولی دلیلی وجود ندارد که بخواهید خلاقیت‌تان را محدود کنید. نرم‌افزارهای زیادی برای گالکسی نوت ۲ وجود دارند که به شما امکان می‌دهند حتی با داشتن استعداد کمتر در زمینه طراحی، با قلم اس‌پن خلاقیت‌تان را شکوفا کنید.

یکی از این نرم‌افزارها که برای نقاشی کردن از روی چهره‌ها مناسب است، برنامه‌ای است با نام Trace A Face. شما می‌توانید با این برنامه رایگان، عکسی را (از دوربین گالکسی نوت۲ یا محیط وب) بردارید و با نگاه کردن به آن، از روی‌اش پرتره بکشید. پس از اتمام کار، عکس از اثر نهایی حذف می‌شود.

نرم‌افزار I’m Painter For S Pen هم ابزار دیگری است که شما را به دنیای رنگ‌آمیزی کودکانه می‌برد. در این نرم‌افزار رایگان نقاشی‌هایی معروف و بدون رنگ وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به شکل دلخواه‌تان رنگ‌آمیزی کنید.

کلاژ بسازید

اگر می‌خواهید چیز خلاقانه‌تری از رنگ‌آمیزی را امتحان کنید ولی چندان به طراحی علاقه ندارید، می‌توانید یک کلاژ بسازید. قابلیت Easy Clip و قلم اس‌پن به شما امکان می‌دهند که بخشی از یک صفحه را کپی و در کار هنری‌تان اضافه کنید (بچسبانید).

پس از آنکه کلاژ را در گالری ذخیره کردید، می‌توانید آن را از طریق ChatOn، فـيس‌بـوک، ایمیل، ام‌ام‌اس یا سایت‌هایی نظیر پیکاسا به‌راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار، می‌توانید آثار هنری‌تان را به دوستان‌تان نشان دهید.

منبع

No comments:

Post a Comment