Tuesday, May 8, 2012

صفحه نمایش HD Super AMOLED گلکسی اس سوم در زیر میکروسکوپ

بالاخره شب گذشته سامسونگ گلکسی اس سوم معرفی شد و در نارنجی با اغلب امکانات آن آشنا شدیم. اکنون می دانیم که صفحه نمایش 4‪.‬8 اینچی این اسمارت فون از نوع HDSuper AMOLED است. درست است، خبری از صفحه Plus نیست و این یعنی اینکه پنل 720p گلکسی اس ۳ از شیوه چینش پیکسل PenTile RBGB قدیم بهره می برد، که آن را در گلکسی نکسوس هم دیده بودیم. اما مساله اینجا است که این صفحه جدید برخلاف تصور، کنتراست بسیار عالی داشته و از نظر تراکم پیکسل، جزو بهترین محصولات سامسونگ است. 

خب، برای مقایسه دقیق تر، بهتر است صفحه نمایش این اسمارت فون را در زیر میکروسکوپ با زوم 230x، در کنار دیگر موبایل ها قرار دهیم. ابتدا به سراغ HTC One X می رویم. همان گونه که در عکس ابتدای مطلب مشاهده می کنید، صفحه 720p SLCD 2 این محصول اچ تی سی تراکم زیر-پیکسل بیشتری داشته و تصاویر دقیق تری را به نمایش می گذارد. اما نمایشگر One X از نظر کنتراست و به خصوص خلوص رنگ سیاه، پایین تر از HD Super AMOLED قرار می گیرد.
galaxy-s-iii-microscope-nexus.jpg
حال بگذارید نگاهی به Galaxy Nexus داشته باشیم. علی رغم اینکه هر دو موبایل از طرح و نقشه بسیار مشابه ای استفاده می کنند، اما موبایل قدیمی تر از صفحه نمایش 4‪.‬65 اینچی HD Super AMOLED بهره می برد، در حالی که SGS3 از پنل 4‪.‬8 اینچی و با همان تکنولوژی استفاده کرده است. پس به طور طبیعی تراکم پیکسل در گلکسی سوم اندکی کمتر است، اما به صورت عادی و چشم غیرمسلح دیدن هرگونه تفاوتی تقریبا ممکن نیست. در زیر میکروسکوپ هم به نظر می رسد که سامسونگ زیر-پیکسل قرمز را در Galaxy III مقداری کوچک کرده است.

و در نهایت، باز هم یک دیدار خانوادگی. تصاویر بالا مقایسه گلکسی اس (۴ اینچی - 800 در 480 پیکسل Super AMOLED)، گلکسی اس دوم (4‪.‬3 اینچی - 800 در 480 پیکسل Super AMOLED Plus) و گلکسی اس ۲ ال تی ای ( 4.5 اینچی - 800 در 480 پیکسلی Super AMOLED Plus)، با گلکسی اس سوم (4‪.‬8 اینچی - 1280 در 720 پیکسل HD Super AMOLED) 


منبع:http://narenji.ir/4468

No comments:

Post a Comment