Monday, May 28, 2012

چگونه Galaxy S III را «روت» کنیم؟

GALAXY-S-III-Product-Image-3_B
بسیاری از کاربران، چشم‌به‌راه Galaxy S III هستند و برای کار با آن لحظه‌شماری می‌کننددر این بین، متخصصان XDA هم بیکار ننشسته‌اند و این اسمارت‌فون را روت کرده‌انداز آنجا که بوت‌لودر گالکسی اس ۳ هم، مشابه گالکسی اس ۱ و ۲ و گالکسی نوت، از نوع قفل‌شده نیست، کار روت‌کردن آن چندان سخت نیست.
سامسونگ می‌توانست کار هکرها و توسعه‌دهندگان را در روت‌کردن Galaxy S III دشوار کند، ولی این شرکت هوای انجمن‌های کاربری را داشته و با استفاده از بوت‌لودر قفل‌نشده، خدمت بزرگی به آن‌ها کرده استبه نظر می‌رسد سامسونگ، برخلاف بعضی از رقبا، با سفارشی‌سازی و انجام تغییر در محصولات خریداری شده توسط کاربران، مشکلی نداردالبته درستش هم همین است.
خب اگر شما هم مایل به انجام تغییرات در اسمارت‌فون‌ها هستید و سرتان برای کلنجار رفتن با موبایل‌ها درد می‌کند، تا زمانی که Galaxy S III به دستتان برسد، بد نیست با روند کلی بوت‌کردن این اسمارت‌فون چهار هسته‌ای آشنا شویدفقط توجه داشته باشید که مسئولیت عواقب احتمالی ناشی از روت‌کردن دستگاه با خودتان است. حالا اگر این مسئولیت را می‌پذیرید، ادامه مطلب را بخوانید:
قدم ۱: کرنل حفاظت‌نشده (insecure kernel)، ساخته‌شده بر پایه فریم‌ور XX NEE ALE8، را از Chainfire دانلود کنید.
قدم ۲: ODIN 1.85 را از اینجا دانلود کنیداز این برنامه برای فلش‌کردن کرنل حفاظت‌نشده استفاده خواهیم کرد.
قدم ۳: هنگامی که این دو فایل را دریافت کردید، آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنیدبرای این کار می‌توانید از WinRar یا دیگر برنامه‌های مشابه استفاده کنید.
قدم ۴: پس از خارج‌کردن کرنل از حالت فشرده، یک فایل با پسوند tar. خواهید دید.
قدم ۵: دستگاه خود را در حالت Download Mode قرار دهیدبرای این کار، کلید کاهش ولوم صدا را همزمان با کلید روشن/خاموش (کلید قفلبفشارید و هر دو را برای چند لحظه نگه داریدسپس هنگامی که لازم شد، کلید افزایش ولوم را بفشارید.
قدم ۶: ODIN را اجرا کنیددستگاهتان را از پورت USB به رایانه متصل کنیددر ODIN بر روی PDA کلیک کنید و سپس مسیر فایل tar. (به‌دست آمده از مرحله ۴را به آن بدهید.
قدم ۷: بر روی Start کلیک کنیدفلش‌کردن گوشی آغاز می‌شود.
قدم ۸: اکنون باید روت insecure را به روت کامل (Full root) تبدیل کنیدبرای این کار، باید گوشی Galaxy S III را بوت کنید و سپس با رفتن به Settings > Applications > Development، گزینه USB Debugging را فعال کنید.
قدم ۹: روت insecure اجازه استفاده از دستورات روت adb (همان Android Debug Bridge) را به شما می‌دهد، ولی در این حالت، نرم‌افزارهای موجود در دستگاه نمی‌توانند از مجوز Superuser استفاده کنندبه همین دلیل باید SuperSU را نصب کنید.
قدم ۱۰: فایل sgs3-root-install.zip را از XDA Developers دانلود کنیداین فایل زیپ، دارای SuperSU v0.89 استآن را از حالت فشرده خارج کنید.
قدم ۱۱: adb را اجرا و سپس بر روی install.bat دبل‌کلیک کنیدپس از یک بار بوت‌کردن، دستگاه گالکسی اس ۳ شما کاملاً روت خواهد شد.

منبع:redmondpie

No comments:

Post a Comment