Tuesday, May 21, 2013

اپ S Translator چیست و چگونه می‌توانم در «گلکسی اس ۴» از آن استفاده کنم؟


اپ S Translator راهی آسان را برای ترجمه واژه‌ها (از متن تایپی یا گفتار) در اختیار شما قرار می‌دهد. این سیستم از زبان‌های چینی، انگلیسی (دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی)، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی (آمریکای لاتین) و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. برای اجرای S Translator در «گلکسی اس ۴»، ابتدا Apps Icon Apps و سپس S Translator Icon S Translator را انتخاب کنید.
توجه: پیشنهاد می‌شود که در هنگام استفاده از S Translator، از طریق اتصال وای-فای به اینترنت متصل شوید. فرآیند ترجمه با این اپ به‌طور آنلاین انجام می‌شود و نیاز به جابجایی حجم زیادی از اطلاعات دارد. اگر از اتصال وای-فای استفاده نکنید، دستگاه از شما می‌خواهد که به شبکه دیتای موبایلی متصل شوید (که ممکن است برای‌تان بیشتر هزینه داشته باشد). با فشردن Connect می‌توانید مراحل ترجمه را ادامه دهید.
۱. زبان‌های موردنظرتان (مبدأ و مقصد) را در لیست‌های بازشوی بالا و پایین صفحه مشخص کنید. ترجمه بین این دو زبان انجام می‌شود.
۲. یکی از صفحه‌های ورودی متن (این دو صفحه، زیر لیست زبان‌ها قرار گرفته‌اند) را لمس و متنی که می‌خواهید ترجمه شود را با صفحه‌کلید وارد کنید. برای ترجمه صوتی (تبدیل گفتار به متن) می‌توانید کلید تلفظ را از پایین هر صفحه انتخاب کنید؛ سپس واژه موردنظرتان را تلفظ کنید تا بر روی صفحه نوشته شود. در هنگام وارد کردن متن با صفحه‌کلید، پس از پایان کارتان Enter را از صفحه‌کلید انتخاب کنید یا اینکه آیکن Translate Button را برای آغاز ترجمه لمس کنید.
S Translator - Touch Translate
۳. متن ترجمه می‌شود و بر روی هر دو بخش بالا و پایین صفحه به نمایش درمی‌آید. برای شنیدن ترجمه (تبدیل متن به گفتار)، کلید تلفظ را لمس کنید.
Text-to-speech Button
۴. اولین‌باری که از قابلیت تبدیل متن به گفتار (Text to speech) برای زبانی استفاده کنید، دستگاه ممکن است تأیید شما را برای دانلود فایل‌های صوتی با کیفیت بالا درخواست کند. در اینجا کافی است برای ادامه دادن کار کلید OK را بفشارید. ضمناً شما می‌توانید گزینه Do not show again را تیک بزنید تا این درخواست را رد کنید و بعداً، در فرصتی دیگر، فایل‌های صوتی را دریافت کنید. فایل‌های صوتی از طریق فروشگاه «سامسونگ اپز» (Samsung Apps) دانلود می‌شوند. شما باید پیش از آغاز دانلود فایل‌ها، وارد حساب‌کاربری سامسونگ‌تان بشوید.
S Translator - Download High Def Voice Files
۵. برای دانلود کردن فایل‌های صوتی بر روی دستگاه‌تان، Get را لمس کنید.
Samsung Apps - Download Voice Files
اضافه کردن ترجمه‌ها به موارد برگزیده
شما می‌توانید ترجمه‌ها را به موارد برگزیده‌تان اضافه کنید. برای این کار، پس از کامل شدن یک ترجمه، آیکن  را در بالای صفحه لمس کنید.
S Translator - Favorite
تنظیمات S Translator
برای ورود به بخش تنظیمات S Translator، بر روی Menu Key Menu کلیک کنید.
         ·            تاریخچه (History): تاریخچه ترجمه‌های‌تان را مشاهده کنید. با لمس کردن آیکن Favorite ترجمه‌ای را به موارد برگزیده‌تان اضافه کنید. با انتخاب آیکن More هم می‌توانید یک ترجمه را مشاهده و پخش کنید. چنانچه انگشت‌تان را بر روی یک ترجمه نگه‌دارید، می‌توانید آن را کپی کنید، از تاریخچه حذف کنید یا به اشتراک بگذارید.
         ·            موارد برگزیده (Favorite): ترجمه‌هایی که به عنوان ترجمه‌های برگزیده انتخاب کرده‌اید را مشاهده کنید.
         ·            عبارات آماده (Preset phrases): عبارت‌های آماده برای زبان‌های انتخاب‌شده را مشاهده کنید. با انتخاب نوع عبارات و به‌کارگیری واژه‌های کلیدی می‌توان نتیجه‌های به نمایش درآمده را محدود کرد.
         ·            تنظیمات تبدیل متن به گفتار (TTS speech rate): در اینجا می‌توان سرعت تلفظ (در زمان تبدیل متن به گفتار) را مشخص کرد.
         ·            کمک (Help): مشاهده فایل‌های Help مربوط به S Translator.

No comments:

Post a Comment