Tuesday, May 21, 2013

چگونه می‌توانم با دستورات حرکتی، «گلکسی اس ۴» را کنترل کنم؟


تنظیم سیستم تشخیص حرکت
استفاده از سیستم تشخیص حرکت به شما امکان می‌دهد که دستگاه‌تان را با حرکت‌دادن آن یا با لمس کردن صفحه‌نمایش کنترل کنید.
برای دسترسی به تنظیمات حرکتی (Motion settings)، از صفحه خانگی Menu key Menu و سپس Settings Shortcut Settings را انتخاب کنید. اکنون گزینه Settings My device Tab icon My device و در ادامه Settings Motion icon Motion and gestures را برگزینید. با لمس کردن کلیدهایی که در جلوی نام هریک از قابلیت‌ها قرار گرفته‌اند و تغییر دادن وضعیت هرکدام از آن‌ها از Slider Off به Slider On، آن قابلیت به حالت فعال درمی‌آید. همچنین با لمس کردن نام هر حرکت (یا Motion) راهنمایی کوتاهی درباره شیوه استفاده از آن به نمایش درمی‌آید، ضمن اینکه شما می‌توانید با فشردن Try it، قابلیت موردنظرتان را امتحان کنید.
Air Gestureها با بهره‌گیری از سنسور ویژه دستگاه به شما امکان می‌دهند که گوشی‌تان را با استفاده از حرکاتی خاص کنترل کنید.
حرکت‌دادن گوشی (Motion)
         ·            تماس مستقیم (Direct call): در زمان مشاهده اطلاعات یک مخاطب، خواندن پیام یا بررسی یک تماس در لیست تماس‌ها (Call Log)، می‌توانید اسمارت‌فون را بر روی گوش‌تان قرار دهید. با این کار، دستگاه به‌طور خودکار با شماره‌تلفن یا مخاطب مربوطه تماس می‌گیرد.
Direct Call Motion

         ·            هشدار هوشمند (Smart alert): هنگامی که گوشی را بردارید، دستگاه وجود تماس‌های بی‌پاسخ یا پیام‌های خوانده‌نشده را به شما اطلاع می‌دهد.
Smart Alert Motion
         ·            بزرگ‌نمایی (Zoom): برای استفاده از بزرگ‌نمایی/کوچک‌نمایی در زمان مشاهده تصاویر یا وب‌سایت‌ها، کافی است با انگشتان‌تان دو نقطه از صفحه را لمس کنید و نگه‌دارید و در همان حال، گوشی را به سمت جلو یا عقب کج کنید.
Zoom Motion
         ·            پیمایش در تصویر: در هنگام مشاهده یک تصویر زوم‌شده، می‌توانید انگشت‌تان را بر روی آن قرار دهید و در همان وضعیت، دستگاه را به سمت بالا، پایین، چپ یا راست حرکت دهید تا در تصویر جابجا شوید (مشابه عمل Pan کردن).
Browse an image Motion
         ·            قطع صدا/توقف پخش (Mute/Pause): در زمانی که این قابلیت فعال باشد، با قرار دادن دستگاه بر روی سطحی به‌طور وارونه (صفحه‌نمایش به سمت پایین) می‌توانید صدای زنگ تماس دریافتی را قطع یا پخش محتوای چندرسانه‌ای را متوقف کنید.
Mute/pause Motion
حرکات مربوط به کف‌دست (Palm motion)
         ·            عکس‌گرفتن از صفحه‌نمایش: برای ثبت اسکرین‌شات‌ها می‌توانید کناره دست‌تان را از سمت راست به چپ، یا برعکس، بر روی صفحه‌نمایش بکشانید.
Capture screen Palm Motion
         ·            قطع صدا/توقف پخش (Mute/Pause): برای نگه‌داشتن پخش محتوای چندرسانه‌ای یا قطع کردن صدای رادیو اف‌ام می‌توانید صفحه‌نمایش را با کف دست‌تان بپوشانید.
Mute/pause Palm Motion
کالیبره کردن ژیروسکوپ
اگر به نظرتان دستگاه به‌خوبی به حرکات شما واکنش نشان نمی‌دهد، شاید لازم باشد که ژیروسکوپ داخلی آن را کالیبره کنید. سنسور ژیروسکوپ به اسمارت‌فون شما امکان می‌دهد که با دقتی مناسب، حرکت خودش را تشخیص دهد.
برای کالیبره کردن ژیروسکوپ:
۱. گزینه Gyroscope calibration را انتخاب کنید.
۲. دستگاه‌تان را بر روی یک سطح صاف و کاملاً افقی (تراز شده) قرار دهید و سپس بر روی Calibrate کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment