Tuesday, May 21, 2013

چگونه می‌توانم از دوربین داخلی «گلکسی اس ۴» استفاده کنم؟


عکاسی و فیلم‌برداری
برای ورود به اپ دوربین، ابتدا Apps Icon Apps و سپس Camera Icon Camera را انتخاب کنید.
Camera Buttonmap
گرفتن عکس
لنز اسمارت‌فون را به سمت سوژه موردنظرتان بگیرید. برای فوکوس کردن بر روی بخشی از تصویر، کافی است آن قسمت از صفحه‌نمایش را لمس کنید. هنگامی که مربع فوکوس به رنگ سبز درآمد، کلید شاتر را لمس کنید.
Capture Photo
تنظیمات دوربین عکاسی
انتخاب حالت عکس‌برداری
با لمس کردن Galaxy Camera Shooting Mode Button Mode و سپس انتخاب یکی از نمونه‌ها، می‌توانید حالت عکس‌برداری را تعیین کنید. برای بازگشت به حالت خودکار، تصویر Auto را از میان نمونه‌ها برگزینید یا اینکه آیکن Auto Mode را لمس کنید.
Galaxy Camera Shooting Modes
شما می‌توانید صفحه انتخاب حالت‌ها را به شکلی دیگر هم مشاهده کنید. تصویری که در بالا می‌بینید چیدمان Modes - Thumbnail View Thumbnail را به شما نشان می‌دهد. با لمس کردن کلید پایین-سمت چپ صفحه می‌توانید بین این چیدمان و چیدمان چرخشی Modes - Carousel View (Carousel View) جابجا شوید. هنگامی که از چیدمان چرخشی استفاده می‌کنید، توضیح کوتاهی درباره حالت عکس‌برداری انتخاب‌شده بر روی صفحه نمایان می‌شود. برای مشاهده حالت‌های دیگر، چرخ را لمس کنید و به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. برای انتخاب یک حالت، تصویر مربوط به آن را لمس کنید.
Galaxy Camera Shooting Modes
در دوربین داخلی «گلکسی اس ۴» می‌توان از این حالت‌های عکس‌برداری استفاده کرد:
         ·            حالت خودکار (Auto): دوربین بهترین حالت را برای گرفتن عکس انتخاب می‌کند.
         ·            پرتره زیبا (Beauty face): دستگاه به‌طور خودکار اثر کاستی‌های چهره را کاهش می‌دهد تا عکس پرتره بهتری به دست آید.
         ·            بهترین عکس (Best photo): انتخاب بهترین عکس‌ها از میان تعدادی تصویر.
         ·            بهترین چهره (Best face): بهترین عکس هر فرد را از میان پنج تصویر پیاپی انتخاب کنید و نتیجه کار را در یک عکس ببینید.
         ·            تصویر به‌همراه صدا (Sound & shot): یک چشم‌انداز را ثبت کنید و صدای پس‌زمینه را هم ضبط و به آن اضافه کنید.
         ·            درام (Drama): چندین عکس از یک سوژه‌ی در حال حرکت تهیه کنید و آن‌ها را در یک عکس با هم ترکیب نمایید.
         ·            تصویر متحرک (Animated photo): نمایی را ثبت کنید و سپس از نتیجه کار، تصویری حاوی اشیای متحرک و ثابت بسازید.
         ·            تن غنی (HDR یا Rich tone): چندین تصویر را با نوردهی‌های مختلف با هم ترکیب کنید تا رنگ‌هایی غنی به دست آورید.
         ·            حذف اشیاء (Eraser): پنج عکس از چشم‌اندازی بگیرید و سپس اشیای متحرک ناخواسته را از پس‌زمینه حذف کنید.
         ·            پانوراما (Panorama): با گرفتن و ترکیب حداکثر هشت تصویر پیاپی، می‌توانید یک عکس پانوراما (سراسرنما) تهیه کنید.
         ·            عکس‌های ورزشی (Sports): تصویر سوژه‌های پرتحرک و با سرعت بالا (به‌ویژه در رویدادهای ورزشی) را ثبت کنید.
         ·            عکاسی در شب (Night): در محیط‌های کم‌نور، بدون به‌کارگیری فلاش، عکس‌هایی واضح‌تر و روشن‌تر بگیرید. این کار با ترکیب کردن چند عکس انجام می‌شود.
برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد حالت‌های ویژه عکس‌برداری، می‌توانید شماره مدل دستگاه‌تان را در بخش پشتیبانی سایت سامسونگ جستجو کنید. در آنجا می‌توانید جزئیات بیشتری را درباره حالت‌های عکس‌برداری مشاهده کنید.
تنظیم کردن دوربین
در صفحه منظره‌یاب، آیکن Galaxy Camera Expand Settings را لمس کنید تا به تنظیمات فوری دوربین (Camera Quick Settings) دسترسی پیدا کنید. تنظیماتی که در این قسمت در اختیار شما قرار می‌گیرند، ممکن است بسته به حالت فعلی عکس‌برداری‌تان، متفاوت باشند. منوی تنظیمات دارای شش گزینه پیش‌فرض است:
         ·            Settings Icon تنظیمات (Settings): این بخش برای دسترسی به تنظیمات دوربین (اندازه تصویر و …)، تنظیمات اشتراک‌گذاری (Share) و تنظیمات عمومی یا General (محل‌ذخیره‌سازی، صدای شاتر و …) است.
         ·            Camera Flash فلاش (Flash): با لمس این آیکن (که مکان آن قابل تغییر دادن است) می‌توان بین حالت‌های مختلف استفاده از فلاش جابجا شد.
         ·            Auto Night Mode تشخیص خودکار تاریکی (Auto night detection): با لمس این آیکن، قابلیت تشخیص خودکار تاریکی فعال می‌شود. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، دستگاه شرایط کم‌نور را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را طوری انجام می‌دهد که بدون استفاده از فلاش بتوان تصاویری با کیفیت مطلوب گرفت (آیکن قابل جابجا شدن است).
         ·             Voice Commandsدستورات صوتی (Voice commands): این آیکن برای خاموش/روشن کردن دستورات صوتی است. هنگامی که دستورات صوتی فعال باشند، شما می‌توانید با صدای‌تان بعضی از عملکردهای دوربین را کنترل کنید؛ مثلاً کافی است بگویید «Cheese» تا دوربین به‌طور خودکار عکسی را ثبت کند (این آیکن را می‌توان جابجا کرد).
         ·            Recording Mode حالت فیلم‌برداری (Recording mode): در اینجا می‌توانید اندازه فیلم را مشخص کنید.
         ·            Share Icon اشتراک‌گذاری (Share): با لمس این آیکن می‌توانید از امکانات اشتراک‌گذاری استفاده کنید؛ امکاناتی مانند: Share shot و Remote viewfinder (مشاهده منظره‌یاب از طریق اسمارت‌فونی دیگر).
شما می‌توانید میانبرهای تنظیمات فوری دوربین را از طریق گزینه Edit quick settings در  Menu ویرایش کنید. کافیست میانبر موردنظرتان را به یکی از سه مکان قابل سفارشی‌سازی بکشانید.
Galaxy Camera Shooting Modes
افکت‌ها
شما می‌توانید یکی از چندین فـــیلتر دیجیتالی مختلف را با لمس کردن بخش پایین منظره‌یاب انتخاب کنید. این افکت‌ها می‌توانند با تغییر دادن نور، رنگ و … ظاهری متفاوت به تصاویر شما ببخشند. شما می‌توانید تصاویر را سیاه‌وسفید یا قهوه‌ای رنگ (مشابه عکس‌های قدیمی) کنید یا افکتی کمیک‌وار را برای آن‌ها انتخاب کنید.
Galaxy Camera - Digital Filters
مشاهده تصاویر، پس از ثبت آن‌ها
شما می‌توانید دستگاه‌تان را طوری تنظیم کنید که نمایی از تصاویر را بلافاصله پس از گرفتن‌شان به شما نشان دهد. برای فعال کردن این قابلیت آیکن Galaxy Camera Expand Settings را لمس کنید. سپس به Settings Icon Settings، بعد به Settings Icon General و در پایان به سراغ Review بروید و آن را On کنید. در هنگام بررسی عکس گرفته‌شده، چنانچه از نتیجه کار رضایت نداشتید، می‌توانید با لمس Delete Icon Delete از بالای صفحه، آن را حذف کنید.
دیگر امکانات دوربین
با لمس آیکن Switch Camera می‌توان بین دوربین اصلی و دوربین مکالمه جابجا شد. آیکن Dual Shot هم برای عکس گرفتن توسط دو دوربین به‌طور همزمان کاربرد دارد (برای ساخت کارت‌پستال و …).
فیلم‌برداری
لنز دوربین را به سمت سوژه موردنظرتان بگیرید و با لمس کردن آیکن Record Movie Button کار فیلم‌برداری را آغاز کنید. در زمان ضبط فیلم می‌توانید از Camera Stop Recording Stop و Camera Pause Recording Pause استفاده کنید.
Camera Recording Video
عکس گرفتن در حین فیلم‌برداری
اسمارت‌فون شما می‌تواند در حین فیلم‌برداری به ثبت تصاویر هم بپردازد. برای این کار کافی است  را در لحظه موردنظرتان فشار دهید.
تنظیمات دوربین فیلم‌برداری
اسمارت‌فون شما از ضبط ویدئو تا وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.
برای تغییر دادن وضوح، جهت ضبط ویدئوهای بعدی، آیکن Galaxy Camera Expand Camera Settings را لمس کنید؛ سپس بهSettings Icon Settings و در ادامه به  Camera Settings IconVideo بروید.
جهت تغییر دادن حالت فیلم‌برداری، در اپلیکیشن دوربین آیکن Galaxy Camera Expand Camera Settings را لمس کنید و سپس Recording Mode Recording mode را برگزینید. آیکنی که در این بخش قرار گرفته، بسته به آخرین حالت انتخاب‌شده متفاوت خواهد بود. در حالت‌های Slow Motion Mode Slow motion و Fast Motion Video Mode Fast motion، شما می‌توانید با لمس کردن آیکنی که در کنار آیکن حالت فیلم‌برداری قرار گرفته، از سرعت‌های متفاوت برای فیلم‌برداری استفاده کنید. در حالت اسلو موشن سرعت‌های Slow Motion - 1/2 Speed Icon ½ ، Slow Motion Video - 1/4 Speed ¼ و Slow Motion Video - Eigth Speed 1/8 قابل انتخاب هستند. در حالت فست موشن هم می‌توان از سرعت‌های دو Fast Motion Video - x2، چهار Fast Motion Video - x4 و هشت برابر Fast Motion Video - x8 استفاده کرد.
مشاهده ویدئوها پس از ضبط
شما می‌توانید اسمارت‌فون‌تان را طوری تنظیم کنید که به شما امکان دهد بلافاصله پس از ضبط یک فیلم، آن را مشاهده و بررسی کنید. برای فعال کردن این قابلیت آیکن Galaxy Camera Expand Settings را لمس کنید؛ سپس به  Settings Icon Settings بروید و در ادامه Settings Icon General را انتخاب کنید. اکنون  Review را در وضعیت On قرار دهید.
برای مشاهده فوری ویدئو ضبط‌شده کافی است Music Player Play icon Play را لمس کنید. چنانچه پس از ضبط ویدئو از نتیجه کار رضایت نداشتید، با آیکن Delete Icon Delete (که در بالای صفحه قرار دارد) می‌توانید آن را حذف کنید. برای ویرایش ویدئو Trim را لمس کنید.
اشتراک‌گذاری
اشتراک‌گذاری از گالری
هنگامی که در اپ‌هایی غیر از اپ دوربین، مانند گالری، سرگرم مشاهده تصاویر و ویدئوها هستید، گزینه‌های بیشتری را برای اشتراک‌گذاری محتوا در اختیار خواهید داشت. زمانی که در گالری ویدئویی را تماشا می‌کنید، می‌توانید Share Icon Share via را لمس و یکی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید. در گالری می‌توان از بلوتوث، ایمیل، جی‌میل، ارسال با پیام و Wi-Fi Direct برای اشتراک گذاشتن محتوا استفاده کرد.
توجه: ممکن است گزینه‌های دیگری را هم جهت اشتراک‌گذاری در اختیار داشته باشید. این به اپ‌های نصب‌شده در گوشی و قابلیت‌های فعال‌شده آن بستگی دارد.
اشتراک‌گذاری از اپ دوربین
دستگاه شما گزینه‌های مختلفی را برای اشتراک‌گذاری محتوا از طریق اپ دوربین دارا است. آیکن Galaxy Camera Expand Settings و سپس Share Icon Share را لمس کنید. اکنون یکی از این گزینه‌ها را می‌توانید انتخاب کنید:
         ·            Share Shot: ویدئوهای ضبط‌شده را به‌طور فوری با دستگاه‌های دارای Wi-Fi Direct به اشتراک بگذارید.
         ·            Buddy photo share: تصاویر را با دوستان‌تان (که عکس آن‌ها را برچسب‌گذاری کرده‌اید) به اشتراک بگذارید. این قابلیت را نمی‌توان برای ویدئوها استفاده کرد.
         ·            ChatON™ photo share: ویدئوی ضبط‌شده را با استفاده از سرویس پیام‌رسان ChatON به اشتراک بگذارید.
       ·            Remote viewfinder: از دستگاه‌تان برای کنترل کردن یک دوربین سامسونگ (بعضی از مدل‌ها) یا یکی دیگر از محصولات سامسونگ (که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند) و عکس‌برداری و فیلم‌برداری از راه‌دور، استفاده کنید. تصاویر و فیلم‌های گرفته‌شده، بر روی هر دو دستگاه ذخیره می‌شوند.
تنظیمات دوربین
برای مشاهده و تغییر دادن تنظیمات دوربین، آیکن Galaxy Camera Expand Settings را لمس کنید و سپس به Settings Icon Settings بروید.
توجه: گزینه‌ها بسته به حالت فعلی دوربین، متفاوت خواهند بود.
تصویر (PhotoPhoto Icon
         ·            اندازه تصویر (Photo size): تعیین اندازه تصاویر.
         ·            عکاسی پیاپی (Burst shot): این قابلیت را می‌توان فعال یا غیرفعال کرد. هنگامی که عکاسی پیاپی فعال باشد، شما می‌توانید با نگه‌داشتن کلید شاتر، تا ۲۰ عکس پیاپی را با دوربین ثبت کنید.
         ·            تشخیص چهره (Face detection): زمانی که این قابلیت فعال باشد، دستگاه چهره‌های افراد حاضر در کادر را تشخیص می‌دهد و بر روی آن‌ها فوکوس می‌کند.
         ·            نورسنجی (Metering): شیوه نورسنجی دستگاه را تغییر دهید. شما می‌توانید حالت‌های: مرکز کادر (Center-weighted)، ماتریکسی (Matrix)، یا نقطه‌ای (Spot) را انتخاب کنید.
         ·            حساسیت نوری (ISO): یکی از مقادیر را برای حساسیت نوری (در نوبت فعلی) انتخاب کنید. چنانچه از بابت مقدار مناسب مطمئن نیستید، حالت Auto را انتخاب کنید.
         ·            لزرش‌گیر (Anti-Shake): خاموش/روشن کردن لرزش‌گیر اپتیکال تصویر.
         ·            تشخیص نور شب (Auto night detection): با فعال کردن این قابلیت، دستگاه به‌طور خودکار کم‌نور بودن محیط را تشخیص می‌دهد و تنظیمات را طوری انجام می‌دهد که تصاویر بهتری در نور کم بگیرد.
         ·            ذخیره‌سازی (Save as): مشخص کنید که دستگاه چگونه باید عکس‌های با تن غنی را ذخیره کند. این قابلیت را تنها می‌توان در حالت Rich tone - HDR مورد استفاده قرار داد.
ویدئو Camera Settings Icon
اندازه ویدئو (Video Size): اندازه را برای ضبط فیلم (در این نوبت) انتخاب کنید.
تثبیت تصویر (Video stabilization): در اینجا می‌توانید سیستم اپتیکال تثبیت تصویر را خاموش یا روشن کنید.
عمومی Settings Icon
         ·            اطلاعات جی‌پی‌اس (GPS tag): اطلاعات مکانی را با استفاده از جی‌پی‌اس داخلی به عکس اضافه کنید.
         ·            مشاهده و بررسی (Review): با فعال کردن این قابلیت، پس از گرفتن یک عکس یا فیلم می‌توانید نتیجه کار را فوراً مشاهده کنید.
         ·            کلید ولوم (Volume key): تعیین کنید که اپ دوربین باید چه واکنشی نسبت به فشار دادن کلید ولوم نشان دهد. شما می‌توانید از کلیدهای افزایش و کاهش ولوم برای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی استفاده کنید (پیش‌فرض: The zoom key) یا اینکه برای گرفتن عکس (The camera key) و ضبط فیلم (The record key) از آن بهره ببرید.
         ·            زمان‌سنج (Timer): می‌توانید از تایمر برای کمی تأخیر در گرفتن عکس‌ها استفاده کنید.
         ·            تراز سفیدی (White balance): تنظیمات مربوط به تراز سفیدی را می‌توانید در اینجا انجام دهید. چنانچه از بابت تنظیمات مناسب مطمئن نیستید، حالت Auto را انتخاب کنید. دیگر حالت‌ها عبارتند از: نور روز (Daylight)، ابری (Cloudy)، شرایط پرنور (Incandescent) و لامپ‌های فلوئورسنت (Fluorescent).
         ·            میزان نوردهی (Exposure value): عددی بین -۲ تا ۲ را برای میزان نوردهی انتخاب کنید.
         ·            خطوط راهنما (Guidelines): خاموش/روشن کردن خطوط راهنمای منظره‌یاب.
         ·            فلاش (Flash): در اینجا می‌توان یکی از وضعیت‌های روشن، خاموش و خودکار را برای فلاش انتخاب کرد.
         ·            دستورات صوتی (Voice control): هنگامی که این قابلیت فعال باشد، شما می‌توانید با استفاده از صدای‌تان (مثلاً گفتن Cheese یا Record video) بعضی از عملکردهای دوربین را کنترل کنید.
         ·            نام‌گذاری فایل‌ها (Contextual filename): با فعال کردن این قابلیت، دستگاه از اطلاعات به‌دست‌آمده از GPS Tag برای نامگذاری فایل‌ها استفاده می‌کند.
         ·            آینه‌ای کردن تصویر (Save as flipped): با این قابلیت می‌توان تصاویر را حول محور عمودی چرخاند و آن‌ها را اصطلاحاً آینه‌ای کرد. این کار باعث می‌شود که اثر آینه‌ای بودن تصاویر که در زمان استفاده از دوربین مکالمه ایجاد می‌شود، خنثی شود. تنها در زمان استفاده از دوربین مکالمه می‌توان این قابلیت را به کار گرفت.
         ·            ذخیره‌سازی (Storage): مشخص کنید که تصاویر و فیلم‌های گرفته‌شده باید در کجا ذخیره شوند. این گزینه تنها هنگامی که از کارت‌های microSD، علاوه بر حافظه داخلی، استفاده کنید، قابل دسترسی است.
         ·            صدای شاتر (Shutter sound): صدای شاتر را می‌توان از اینجا روشن یا خاموش کرد.
         ·            تنظیمات اولیه (Reset): این گزینه تمامی تنظیمات دوربین را به حالت پیش‌فرض بازمی‌گرداند.

No comments:

Post a Comment