Sunday, April 8, 2012

ترفند هایی برای عکاسی بهتر با Galaxy S II - بخش سوم

میانبرها و استفاده سریع
در اینجا به چند ترفند و میانبر، برای راحتی بیشتر در عکس گرفتن با Galaxy S II می‌پردازیم.
بزرگنمایی دیجیتال: در هنگام استفاده از دوربین می‌توانید با کمک کلیدهای تنظیم صدا، میزان بزرگنمایی دیجیتال (تا ۴ برابر) را تنظیم کنید.
تغییر میانبرها (Shortcuts): شما می‌توانید به سادگی و با تعریف چهار قسمت میانبر، به سرعت به تنظیمات دوربین دسترسی داشته باشید. تنها کافیست انگشتتان را بر روی آیکن‌های مورد نظرتان قرار دهید و آن‌ها را جابجا کنید و به ترتیب دلخواه در آورید.
حالت عکس‌برداری از خود (Self-portrait Mode): این حالت، دوربین دوم (مکالمه) را فعال می‌کند و به شما امکان می‌دهد با کمترین مشکل، بهترین عکس را از خودتان بگیرید.
تشخیص پلک‌زدن یا چشمک (Blink Detection): کم پیش نیامده که در زمان برداشتن یک عکس دسته‌جمعی در داخل منزل، یکی از افراد پلک زده و عکسش خراب شده باشد. ویژگی فوق باعث می‌شود که تا هنگامی که چشمان فرد باز نگردند، عکس گرفته نشود.
تایمر (Timer): اگر می‌خواهید خودتان هم در داخل عکس باشید، از تایمر استفاده کنید. دستگاه را بر روی سطحی صاف و پایدار قرار دهید، تایمر را فعال کنید و کادر بندی را انجام دهید. شاتر را بفشارید و به دوستانتان ملحق شوید.
برچسب‌گذاری به کمک جی‌پی‌اس (GPS Tagging)
قابلیت GPS Tagging به شما امکان می‌دهد تا مختصات محل گرفتن عکس را بر روی اطلاعات تصویر (بخش Metadata) ثبت کنید. همچنین به کمک برنامه‌های کاربردی، می‌توانید عکس‌هایتان را بر روی نقشه قرار دهید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
موارد استفاده: از GPS Tagging می‌توانید برای اشتراک‌گذاری عکس‌هایتان با دیگران یا تکمیل اطلاعات عکس‌ها استفاده کنید.
حالت‌‌های Panorama و Action
پس از فعال ساختن حالت Panorama،‌ اولین عکس را بگیرید. حال، تنها کافیست دوربین را در جهت مشخص شده بر روی صفحه، حرکت دهید تا ادامه منظره در کادر سبز رنگ قرار بگیرد و تصویر به طور خودکار ثبت شود. این کار را تا هشت بار تکرار کنید و هربار یکی از عکس‌ها را بگیرید. دستگاه این عکس‌ها را با هم ترکیب می‌کند و یک تصویر پانوراما به شما تحویل می‌دهد.

موارد استفاده: حالت Panorama برای گرفتن عکس‌های عریض (واید) و مناظری که در یک عکس جای نمی‌گیرند، ایده‌آل است. حالت Action هم مشابه Panorama است، ولی برای گرفتن عکس از یک سوژه در حال حرکت و نشان دادن تحرک آن استفاده می‌شود. در این حالت باید سوژه را با دوربین تعقیب کنید.

No comments:

Post a Comment