Sunday, April 8, 2012

ترفند هایی برای عکاسی بهتر با Galaxy S II – بخش اول

ترفندهایی برای عکاسی بهتر با Galaxy S II
می‌خواهید بیشترین بهره را از دوربین گوشی Galaxy S II ببرید و عکس‌های باکیفیت بگیرید؟ پس این مطلب را بخوانید و ترفندها و میانبرهای نوشته شده در آن را فرا بگیرید. با کمک این موارد می‌توانید هم لذت بیشتری از عکاسی با این دستگاه ببرید و هم عکس‌های بهتری را ثبت کنید.
فوکوس کردن با لمس صفحه
محل مورد نظر برای فوکوس را بر روی صفحه Galaxy S II لمس کنید تا شی یا بخش مورد نظرتان در فوکوس قرار بگیرد. هنگامی که مربع سبز رنگ را مشاهده کردید، فوکوس انجام (قفل) شده است. نمایان شدن مربع قرمز، نشانگر آن است که فوکوس هنوز انجام نشده است.

موارد استفاده: هنگامی که در جمعیت زیاد یا نماهای با پس زمینه شلوغ، مشغول عکاسی هستید، از این امکان استفاده کنید. ضمناً دقت داشته باشید که اگر مربع سبز رنگ ظاهر نشود، به احتمال زیاد عکس‌تان تار خواهد شد.
دیدن صفحه در روشنایی روز (Outdoor Visibility)
ویژگی Outdoor Visibility، با تنظیم خودکار روشنایی صفحه به شما کمک می‌کند تا در محیط‌های پرنور و فضای بیرون از منزل، صفحه موبایل را بهتر ببینید.
موارد استفاده: هنگامی که مشغول گرفتن یا دیدن عکس در مکان‌های پر نور و آفتابی (از جمله ساحل و پارک‌ها) هستید، Outdoor Visibility را روشن کنید.
خطوط راهنما (Gridlines)
این خطوط، خط‌هایی هستند که تنها بر روی صفحه ظاهر می‌شوند (طبیعتاً بر روی عکس‌ها اضافه نمی‌شوند) و در کادر بندی و یافتن مرکز عکس، به کاربر کمک می‌کنند.
موارد استفاده: شما می‌توانید برای کادر بندی و کمپوزیسیون عکس، از Gridlineها استفاده کنید. مثلاً می‌توانید سوژه اصلی‌تان را در مرکز صفحه قرار دهید (البته معمولا این کار از دید هنری چندان جالب نیست) یا اینکه از آن، در ترکیب‌بندی دلخواهتان استفاده کنید.
وضوح عکس (Resolution)
شما می‌توانید پیش از عکس گرفتن، وضوح یا اندازه تصویر را مشخص کنید.
موارد استفادهاگر می‌خواهید حجم عکس‌هایتان را کاهش دهید و فضای بیشتری بر روی دستگاهتان داشته باشید، وضوح کمتری را انتخاب کنید. اگر عکس‌های با کیفیت‌تری می‌خواهید، می‌توانید وضوح را افزایش دهید.
لرزه‌گیر (Anti-Shake)
با فعال کردن لرزه‌گیر، دوربین گوشی Galaxy S II از داده‌های ذخیره شده در بافرها استفاده می‌کند تا از ثبت تصاویر تار (ناشی از حرکت و لرزش دست) جلوگیری کند.
موارد استفادهقابلیت Anti-Shake را هنگامی که سرگرم عکاسی در حین حرکت هستید (مانند عکاسی از داخل اتومبیل)، روشن کنید تا عکس‌هایتان کمتر تار شوند.

No comments:

Post a Comment