Tuesday, June 11, 2013

سامسونگ بزرگترین فروشنده اسمارتفون دنیا در ۳ ماهه اول ۲۰۱۳، اپل در مکان دوم


سامسونگ بزرگترین فروشنده اسمارتفون دنیا در 3 ماهه اول 2013، اپل در مکان دوم
Strategy Analytics امروز گزارش جدید منتشر نمود که براساس آن باز هم شرکت سامسونگ بعنوان برترین کمپانی فروشنده اسمارت فون در دنیا معرفی گردید. این شرکت موفق شد تا در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس شرکت اپل را در این بخش کنار بزند.
با توجه به آمار ارائه شده توسط  Strategy Analytics، سامسونگ موفق به فروش اسمارت فون های مختلف به ارزش ۲۳.۶۲ میلیارد دلار شده که حدود ۹۵۲ میلیون دلار بیش از دوره قبل می باشد. در مقابل، اپل هم عملکرد خوبی داشته و موفق به فروش ۲۲.۹۵ میلیارد دلار اسمارت فون شده است که حدود ۷.۷۱ میلیارد دلار کمتر از دوره قبل می باشد.
در این گزارش، نوکیا رتبه سوم را در اختیار دارد. آنها حدود ۳.۶۴ میلیارد دلار فروش داشته اند، ضمن اینکه شرکت ال جی با اختلاف بسیار کمی بدنبال این کمپانی فنلاندی قرار دارد. فروش این شرکت کره ای ۲.۹۵ میلیارد دلار بوده است.
همچنین IDC گزارش می دهد که سامسونگ حتی موفق به جاگذاشتن نوکیا در کشور فنلاند شده است. در بازار فنلاند، نوکیا سهمی ۳۳ درصدی و سامسونگ سهمی ۳۶ درصدی در اختیار دارد. اپل نیز در فنلاند سهمی ۱۴ درصدی دارد.
اگر بخواهیم براساس درآمد عملیاتی به این گزارش نگاه کنیم، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، شرکت اپل سهمی ۳۱ درصدی، سامسونگ سهمی ۲۱.۸ درصدی و ال جی سهمی ۴.۱ درصدی در اختیار دارند. با توجه به عرضه اسمارت فون گلکسی اس ۴، انتظار می رود که سامسونگ همچنان این مکان را در اختیار داشته باشد.

منبع : pcwar

No comments:

Post a Comment