Friday, January 18, 2013

تغییر دادن انیمیشن بوت در رام‌های سامسونگ



Add Custom Boot Animation to Any Samsung ROM
از آنجایی که اندروید سیستمعاملی متنباز است، گاهی تولیدکنندگان دستگاههای اندرویدی روشهای خاصی را برای متمایز کردن محصولاتشان از تولیدات رقبا به کار میبندند؛ روشهایی که گاهی اصلاً برای کاربران دلچسب نیست. یکی از این اقدامات، استفاده سامسونگ از فرمت اختصاصی QMG برای انیمیشنهای بوت است (معمولاً در دستگاههای اندرویدی از یک فایل ZIP برای این کار استفاده میشود). فایلهای QMG باید با استفاده از نرمافزار تجاری و گرانقیمت Qmage ساخته شوند، بنابراین بسیاری از کاربران معمولی نمیتوانند بهسادگی انیمیشن سفارشی برای بوت دستگاهشان بسازند.
یکی از توسعهدهندگان شناختهشده در XDA، به نام smokin1337، هنگامی که چنین وضعیتی را دید، دست به کار شد و راهی برای پشتیبانی دستگاههای سامسونگ از bootanimation.zip پیدا کرد. وی یک ماد ویژه Samsung Galaxy Note II طراحی کرد، البته این ماد باید قاعدتاً بر روی هر یک از تولیدات سامسونگ که از samsungani برای بارگذاری انیمیشن بوت استفاده میکند، قابل اجرا باشد. این توسعهدهنده انیمیشن بوت Google Gears را همراه با پکیجاش ارائه کرده، البته شما میتوانید از یک کلیپ تصویری دیگر برای این کار استفاده کنید.
آنطور که smokin1337 میگوید: «این [ماد] امکان استفاده از یک انیمیشن بوت سفارشی را به هر رامی با هر کرنلی و احتمالاً هر دستگاه ساخته سامسونگ اضافه میکند. این [ماد] بر روی گالکسی نوت ۲ آزمایش شده و باید بر روی هر یک از محصولات سامسونگ که از samsungani برای بارگذاری انیمیشن بوت استفاده میکند، پاسخگو باشد. اگر از آن نتیجهای نگرفتید، لطفاً در اینجا (تاپیک مربوطه) پست بگذارید به ما اطلاع دهید]. فایل bootanimation معمولاً در مسیر system/media/bootanimation.zip/ قرار میگیرد. این برای آنهایی است که از رام استاک یا ... استفاده میکنند».
برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید به تاپیک مربوطه سری بزنید. (آن‌طور که در کامنت‌ها گفته شده، این کار توسط یکی از اعضای ارشد به نام anbech برای گالکسی اس ۳ هم انجام شده است. لینک به تاپیک)

No comments:

Post a Comment