در سه ماه فصل پاییز 2012، بازار تبلتها نسبت به فصل مشابه در سال 2011 توانست 49.5 درصد رشد ارسال کالا را به خود ببیند. در این فصل 27.8 میلیون تبلت به بازارهای مختلف ارسال شده حال آنکه در پاییز 2011 این میزان تنها 18.6 میلیون تبلت بود. هر چند این پیشرفت در مقیاس سالانه محسوس است ولی در مقایسه با تابستان 2012، فقط 6.7٪ رشد را ظرف سه ماه شاهد بودهایم. اما در اینجا به بررسی دادههای جدول فوق میپردازیم.
اپل در پاییز امسال 14 میلیون تبلت روانه بازار کرده ولی پارسال فقط 11.1 میلیون، که این رشدی 26.1٪ را نشان میدهد ولی در کل، رقبا رشد بهتری داشتهاند و از این رو سهم اپل در پاییز 2012 با 9.3٪ کاهش نسبت به پاییز 2011 از 59.7٪ به 50.4٪ رسیده.
در مقابل سامسونگ با 352٪ رشد، از 1.2 میلیون تبلت در پاییز 2011 به 5.1 میلیون در پاییز 2012 رسیده و توانسته سهم کلی خود را از 6.5٪ به 18.4٪ برساند و آمازون با 2.5 میلیون فروش 9٪ دیگر از بازار را در اختیار گرفته. ایسوس نیز با 2.4 میلیون تبلت که رشد 242 درصدی در مقیاس سالانه را نشان میدهد، هماکنون با 8.6٪ سهم در بازار پشت سر آنها قرار دارد.
جایگاه پنجم از آن لنووو است که تنها 400 هزار تبلت به فروش رسانده و با 100 درصد رشد، 1.4٪ از بازار را در اختیار گرفته. سایر کمپانیها نیز با 3.3 میلیون تبلت، 12.2٪ از بازار را در اختیار گرفتهاند که سهمشان در مقایسه سالانه، 38.9٪ افت را نشان میدهد؛ یعنی در حقیقت سامسونگ، آمازون و ایسوس توانستهاند علاوه بر کاستن از سهم اپل، مقدار زیادی از سهم فروش سایر کمپانیها را هم به خود اختصاص دهند و طلایه دار اندروید در این بازار باشند.
در مجموع یک فصل خیره کننده را از سه شرکت نام برده شاهده بودهایم که نشانگر رشد شرکای سخت افزاری گوگل با تکیه بر پلتفرم اندروید است. سامسونگ با تکیه بر گلکسی تب و نوت 10.1، آمازون با کمک کیندل فایر HD و ایسوس با اتکا بر فروش رو به افزایش نکسوس 7.
این آمار تنها مربوط به پاییز 2012 است. زمستان که به واسطه ختم شدن به تعطیلات سال نوی میلادی و خریدهای کریسمس همیشه فصل داغی برای کمپانیها بوده هنوز ادامه دارد و پس از آن میتوان درباره سهم کلی رقبای بازار تبلت در سال 2012 ابزار نظر کرد.
اپل در پاییز امسال 14 میلیون تبلت روانه بازار کرده ولی پارسال فقط 11.1 میلیون، که این رشدی 26.1٪ را نشان میدهد ولی در کل، رقبا رشد بهتری داشتهاند و از این رو سهم اپل در پاییز 2012 با 9.3٪ کاهش نسبت به پاییز 2011 از 59.7٪ به 50.4٪ رسیده.
در مقابل سامسونگ با 352٪ رشد، از 1.2 میلیون تبلت در پاییز 2011 به 5.1 میلیون در پاییز 2012 رسیده و توانسته سهم کلی خود را از 6.5٪ به 18.4٪ برساند و آمازون با 2.5 میلیون فروش 9٪ دیگر از بازار را در اختیار گرفته. ایسوس نیز با 2.4 میلیون تبلت که رشد 242 درصدی در مقیاس سالانه را نشان میدهد، هماکنون با 8.6٪ سهم در بازار پشت سر آنها قرار دارد.
جایگاه پنجم از آن لنووو است که تنها 400 هزار تبلت به فروش رسانده و با 100 درصد رشد، 1.4٪ از بازار را در اختیار گرفته. سایر کمپانیها نیز با 3.3 میلیون تبلت، 12.2٪ از بازار را در اختیار گرفتهاند که سهمشان در مقایسه سالانه، 38.9٪ افت را نشان میدهد؛ یعنی در حقیقت سامسونگ، آمازون و ایسوس توانستهاند علاوه بر کاستن از سهم اپل، مقدار زیادی از سهم فروش سایر کمپانیها را هم به خود اختصاص دهند و طلایه دار اندروید در این بازار باشند.
در مجموع یک فصل خیره کننده را از سه شرکت نام برده شاهده بودهایم که نشانگر رشد شرکای سخت افزاری گوگل با تکیه بر پلتفرم اندروید است. سامسونگ با تکیه بر گلکسی تب و نوت 10.1، آمازون با کمک کیندل فایر HD و ایسوس با اتکا بر فروش رو به افزایش نکسوس 7.
این آمار تنها مربوط به پاییز 2012 است. زمستان که به واسطه ختم شدن به تعطیلات سال نوی میلادی و خریدهای کریسمس همیشه فصل داغی برای کمپانیها بوده هنوز ادامه دارد و پس از آن میتوان درباره سهم کلی رقبای بازار تبلت در سال 2012 ابزار نظر کرد.
منبع: narenji
No comments:
Post a Comment